وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور اعلام کرد دولت ترامپ Trump کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرده است.
این در حالیست که واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود هیچ کشوری از تحریم‌های نفتی ایران مستثنی نخواهد شد. 
مایک پمپئو همچنین اعلام کرد واشنگتن نیروگاه اتمی بوشهر و دو پروژه دیگر که نامی از آنها نبرد را از تحریم‌ها معاف کرده است. علاوه بر این، وی گفت آمریکا به اتحادیه اروپا نیز اجازه داده است برخی مبادلات خاص تجاری خود را با ایران ادامه دهد.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه درباره مجازات نهاد‌هایی که پس از بازگشت تحریم‌ها با ایران تجارت کنند نیز هشدار داد و گفت: دولت دونالد ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری تاکنون 19 دور تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده که در جریان آن 168 شخصیت حقیقی و حقوقی هدف این تحریمها قرار گرفته‌اند.
وی همچنین مدعی شد از زمانی که در ماه مه راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران اجرایی شد، حدود 100 شرکت از ادامه تجارت با ایران صرفنظر کرده‌اند. وی در ادامه ادعا کرد تاکنون حدود 20 کشور واردات نفت خود از ایران را به صفر رسانده‌اند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این نشست به جزئیات تحریم‌های احیاشده علیه ایران اشاره کرد و گفت واشنگتن بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت و نهاد را تحریم کرده است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟