واکنش‌های خواندنی به توییت «تحریم‌ها در راه است» ترامپ!

روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه بازگشت تحریم‌ها علیه ایران توییتی همراه با تصویر خود منتشر کرد که به سبک فیلم‌های هالیوودی طراحی شده بود.

در این تصویر، عکس ترامپ Trump دیده می‌شود و متنی که روی آن نوشته شده: «تحریم‌ها در راه است؛ ۵ نوامبر». فونت استفاده شده در متن شبیه فونت سریال «بازی تاج و تخت» و متن آن مشابه جمله‌ مشهور «زمستان فرا می‌رسد» است که در این سریال از آن استفاده می‌شد.

این توییت با واکنش های متنوع و متعدد جهانی مواجه شد. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به این توییت رئیس جمهوری آمریکا، عکس هایی از مقامات ایران منتشر کردند که روی آن با همان فونت نوشته شده است: «تحریم‌ها خوش آمدند. نوامبر.»

«ریچارد نفیو»، معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا که یکی از معماران سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران به شمار می‌رود در توئیتر به پیام منتشره ترامپ اعتراض کرد.

954801_146

او خطاب به پیام ترامپ نوشت: «این، واقعاً زننده است. من مدت‌ زمان زیادی مستقیم مسئول طراحی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بودم. طراحی، توسعه و به کارگیری آنها مایه افتخارم بود، ولی مایه مسرت نبود. اینکه مجبور به انجام این کار باشیم، اسفناک است و تحریم‌ه باعث تحمیل هزینه‌های واقعی انسانی می‌شوند؛ این را جدی بگیرید، لطفا.»

پایگاه بازفید نوشته: عبارت «زمستان در راه است» در فیلم مورد نظر، اشاره‌ای به گروهی از موجودات آدم‌نماست که مصمم هستند دنیا را به مکانی منجمد تبدیل کنند و در مسیرشان، برای دستیابی به این هدف، همه چیز را خراب می‌کنند.

کاربران فضای مجازی، تصاویری مشابه عکس ترامپ درست کرده و روی آن با اشاره به تبانی احتمالی ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و احتمال استیضاح او نوشته‌هایی مانند «استیضاح در راه است» منتشر کرده‌اند.

برخی کاربران با اشاره به احتمال صدور کیفرخواست علیه ترامپ در پرونده تبانی با روسیه، این عکس را منتشر کرده و نوشته‌اند: «کیفرخواست در راه است.»

برخی کاربران تصویر «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره پرونده تبانی احتمالی ترامپ با روسیه را منتشر کرده و روی آن نوشته‌اند: «مولر در راه است.»

این عکس‌نوشته «استیضاح در راه است» هم به احتمال استیضاح و برکناری ترامپ به دلیل تحقیقات بازرس مولر مربوط می‌شود.

«دیو ایزکاف»، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی در واکنش به توئیت ترامپ نوشت: «دارم کم کم به اینکه ما کشوری بالغ و رشدیافته هستیم، شک می‌کنم.»

954801_146

یکی از کاربران هم با توجه به اینکه ترامپ در واقع خودش را به «وایت‌واکرها» تشبیه کرده، نوشته است: «لازم است کسی به ایشان بگوید، وایت‌واکرها آدم‌های بدی هستند؟»

در همین حال، شرکت آمریکایی اچ.بی.او به استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصویرسازی و لحن متعلق به سریال «بازی تاج و تخت» ساخته این شرکت اعتراض کرد.

اچ.بی.او به شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا گفت: ما از این پیام مطلع نبودیم و ترجیح می دهیم، نماد تجاری ما برای اهداف سیاسی مورد استفاده غیرقانونی قرار نگیرد.

این شرکت همچنین در پیامی توئیتری این اقدام ترامپ را به کنایه «سوء استفاده از نماد تجاری» توصیف کرد.

954797_971

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در مراسمی در جمع خبرنگاران، بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه ایران را که به موجب توافق هسته‌ای برجام رفع شده بودند، اعلام کردند.

این تحریم‌ها که از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند، بخش‌های کشتیرانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند و دومین بسته تحریم‌هایی هستند که بعد از خروج آمریکا از برجام علیه ایران احیا می‌شوند؛ این موضوع را «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری این کشور روز جمعه اعلام کردند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟