نواخته شدن سرود اسرائیل در امارات برای اولین بار

نواخته شدن سرود اسرائیل در امارات برای اولین بار، بازگشایی موزه دمشق پس از هفت سال، گفت‌وگوهای محرمانه بحرین و اسرائیل برای برقراری روابط و تسلط داعش ISIS بر بزرگترین میدان نفتی و دو شهرک در دیرالزور، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست محمد البرادعی از جهان عرب برای مذاکره با ایران نیز اشاره کرد.

«محمد البرادعی»، شخصیت نام آشنای مصری و مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه توئیتر خود، سیاست‌های منطقه‌ای کشورهای عربی را «ویران کننده» توصیف کرد.

او نوشت: می‌توانیم با اسرائیلی که اراضی مردم فلسطین را برای دهه‌ها اشغال کرده سر میز مذاکره بنشینیم؛ اما نمی‌توانیم با ترکیه یا ایران گفت‌و‌گو کنیم! می‌توانیم با کشورهای بزرگ بر سر حل و فصل مسائلمان مذاکره کنیم اما نمی‌توانیم با برادرانمان کنار یکدیگر جمع شویم.

البرادعی سپس تأکید کرد: اشکالی در سیاست‌هایمان وجود دارد و نتایج ویران‌کننده این سیاست‌ها شاهدی بر آن است.

به نظر می‌رسد، این توئیت البرادعی در واکنش به سفر دو روز پیش «بنیامین نتانیاهو» به عمان و دیدار با «سلطان قابوس» باشد؛ البته سابقه مذاکره یا گفت‌و‌گوی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بیش از این‌هاست که بارزترین آن، تلاش کشورهای همسو با عربستان برای پیشبرد طرح «معامله قرن» با همکاری دولت دونالد ترامپ Trump است.

نواخته شدن سرود اسرائیل در امارات برای اولین بار

برای نخستین بار در یک کشور اسلامی، سرود رژیم صهیونیستی به دنبال کسب مدال طلا از سوی جودوکار اسرائیلی در مسابقات شهر ابوظبی امارات به صدا درآمد.

پخش سرود رژِیم صهیونیستی برای نخستین بار در یک کشور اسلامی، شادی مقامات اسرائیلی را به دنبال داشت؛ بنابراین، به دنبال کسب مدال طلا از سوی جودوکار اسرائیلی و اهتزاز پرچم اسرائیل و پخش سرود این رژیم در ابوظبی دوبی، وزیر ورزش Sport این رژیم اشک شوق ریخت.

براساس توافق صورت گرفته میان فدراسیون جهانی جودو و دولت ابوظبی، پرچم رژیم اسرائیل باید در تمام اماکن رسمی که مسابقات در آن برگزار می شود از جمله، فضای محل برگزاری، تابلوی نتایج و لباس ورزشکاران شرکت کننده دیده شود.

بازگشایی موزه دمشق پس از هفت سال

پس از هفت سال تعطیلی، موزه ملی سوریه روز یکشنبه در‌های خود را به روی بازدیدگنندگان و دانشمندان آثار باستانی باز کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این بازگشایی در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی سوری صورت گرفت و وزیر فرهنگ این کشور نیز به سخنرانی پرداخت.

952927_679 copy

«محمد الاحمد» در مراسم بازگشایی این موزه، با اشاره به تخریب آثار فرهنگی و باستانی سوریه به دست تروریست‌ها، گفت: موزه ملی دمشق از بزرگترین و مهم‌ترین موزه‌های جهان است.

او بازگشایی این موزه را پیروزی حق علیه باطل دانست و بر آمادگی وزارت فرهنگ برای بهره بردن از تیم‌های باستان‌شناسی جهت کاوشگری و حفاری در مناطق باستانی تأکید کرد.

دکتر «محمود حمود»، مدیر عامل موزه‌ها و آثار باستانی نیز بازگشایی موزه ملی سوریه را بازگشت حیات فرهنگی به دمشق عنوان کرد و گفت: بسته بودن هفت ساله این موزه در جهت مراقبت از آثار باستانی است که در مناطق مختلف سوریه در معرض تخریب قرار گرفته‌اند.

952926_889 copy

«دیوید اکوبیان» مدیر «برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد» (UNDP) در سوریه، فردی دیگری بود که در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: بازگشایی این موزه برای فرهنگ بشری اهمیت دارد و آثاری از هزاران سال پیش را در خود جای داده است. او همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای بازگرداندن آثار باستانی به سرقت Stealing رفته سوریه سخن گفت.

گفت‌وگوهای محرمانه بحرین و اسرائیل برای برقراری روابط

همزمان با شدت گرفتن تحرکات کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، گفت‌وگوهای محرمانه‌ای بین بحرین و این رژیم برای احیای روابط دو طرف در جریان است.

به نوشته این روزنامه، هدف از این گفت‌وگوها، دستیابی به جمع‌بندی نهایی برای علنی کردن روابط دو طرف است.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت: این گفت‌وگوها با هدف زمینه‌سازی برای سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به بحرین انجام می‌شود.

این روزنامه صهیونیستی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و زمینه‌‌سازی برای اجرای طرح صلح آمریکا اشاره کرد.

نتانیاهو چند روز پیش گفته بود، مهم این است که روابط با کشورهای عربی به عنوان کلید صلح با فلسطینیان، وجود داشته باشد.

نتانیاهو و همسرش به همراه هیأت صهیونیستی روز پنجشنبه گذشته در سفری مخفیانه به عُمان رفته و با سلطان قابوس دیدار کردند و پس از آن وزارت خارجه عُمان با انتشار تصاویر این دیدار، اعلام کرد، دو طرف به بررسی مسائل منطقه‌ای و روند سازش پرداختند.

تسلط داعش بر بزرگترین میدان نفتی و دو شهرک در دیرالزور

عناصر تروریستی تکفیری داعش در عملیاتی با یورش به نیروهای سوریه دموکراتیک بار دیگر کنترل بزرگترین میدان نفتی دیرالزور را به دست گرفتند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در شورای مدنی دیرالزور وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد، نیروهای تروریستی داعش شب گذشته میدان نفتی "العمر"، بزرگترین میدان نفتی دیرالزور را محاصره کرده و صبح امروز (یکشنبه) با هجوم به آن و فرار Escape نیروهای قسد، بار دیگر کنترل این میدان نفتی را به دست گرفتند.

این منبع افزود: عناصر داعش به دلیل فرار نیروهای حفاظت از این میدان نفتی تقریبا بدون درگیری موفق به ورود به آن شدند؛ اما نیروهای سوریه دموکراتیک به منظور آمادگی برای بازپس‌گیری میدان نفتی العمر از صبح امروز هدف قرار دادن مواضع داعش در اطراف این میدان را آغاز کرده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا هستند یک بار در اکتبر سال گذشته میلادی موفق به بازپس‌گیری این میدان نفتی شده بودند که بزرگترین میدان نفتی استان دیرالزور سوریه به شمار می‌رود.

این منبع ادامه داد: همچنین عناصر داعش در جبهه شرقی به دلیل عقب نشینی نیروهای قسد به سمت صحرا و مرزهای عراق کنترل دو شهرک "سوسه" و "باغور" را به دست گرفته و پرچم خود را روی دکل مخابرات باغور نصب کردند.

در همین راستا، رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت، عناصر داعش در عملیاتی موفق شدند ،تمامی مناطقی را که نیروهای سوریه دموکراتیک طی هفته‌های گذشته توانسته بودند، بار دیگر به کمک نیروهای آمریکا پس بگیرند، تحت کنترل خود درآورند؛ این خبر را یک فرمانده نیروهای قسد که نخواسته نامش فاش شود نیز تایید کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به همراه نیروهای سوریه دموکراتیک در حال آماده سازی خود برای انجام یک عملیات نظامی جدید به منظور ریشه کن کردن داعش در منطقه شرق رود فرات هستند.

این سازمان وابسته به گروه‌های مخالف سوری همچنین تأکید کرد: به همین منظور و پس از عقب نشینی نیروهای قسد از سوسه و باغور سلاح‌های پیشرفته، تانک و خودروهای زرهی به دست این نیروها در میدان نفتی "التنگ" رسیده است.

حملات داعش از روز جمعه منجر به کشته شدن ۷۵ عنصر از نیروهای سوریه دموکراتیک شده است. از دهم سپتامبر درگیری‌ها در این منطقه ۵۰۰ کشته در صفوف داعش و بیش از ۳۰۰ کشته در صفوف نیروهای دموکراتیک سوریه گذاشته است.

همچنین شبکه المیادین گزارش داد، نیروهای حشد شعبی بعد از تسلط داعش بر نقاط اصلی در آن سوی مرزهای عراق، مواضع خود را تقویت کردند. بر اساس اطلاعات شبکه المیادین، همچنین اطلاعاتی از ربوده شدن ۱۰۰ تن از عناصر سوریه دموکراتیک در درگیری‌های شرق فرات منتشر شده است. براساس اطلاعات موجود، داعش سعی دارد از تل صفوک به سمت خاک عراق نفوذ کند؛ از این روی، حشد شعبی عصر یکشنبه قصد داشت تجهیزات و نیروها را به مرزهای سوریه و عراق مشخصا بوکمال بفرستد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟