بن سلمان با اسکایپ صحنه قتل خاشقجی را تماشا کرده است1

روز سه‌شنبه، یکم آبان (۲۳ اکتبر) خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی عرب و ترک گزارش داد سعود القحطانی، مشاور در مقام وزیر ولیعهد عربستان سعودی پس از ورود جمال خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول با او تماس ویدیویی داشته است.

بر اساس این گزارش، القحطانی به خاشقجی پرخاش کرده و روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان نیز واکنش مشابهی نشان داده است.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که مشاور ارشد ولیعهد عربستان به عوامل خود در کنسولگری گفته است: «سر این سگ را برام بیارید!»

رویترز می‌نویسد، معلوم نیست آیا این مقام عربستانی صحنه‌ی قتل Murder روزنامه‌نگار را از طریق اسکایپ مشاهده کرده است یا خیر.

جمال خاشقجی که روز دوم اکتبر برای دریافت مدارک ازدواج با نامزدش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفته بود، به شکل مرموزی به‌ قتل رسیده است.

در نخستین واکنش ریاض به این جنایت، القحطانی و شمار دیگری از مقامات همکار او برکنار شدند.

ولیعهد بی‌گناه است؟

روز سه‌شنبه عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی بار دیگر اظهار داشت محمد بن سلمان از قضیه‌ی قتل خاشقجی بی‌اطلاع بوده و بعد از بروز جنایت Crime از آن آگاهی یافته است.

در گزارش رویترز اما آمده است که القحطانی همواره تاکید کرده است که بدون دستور از جانب ولیعهد هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی که پس از ملاقات با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا سخن می‌گفت، تاکید کرد که ریاض مصمم است در زمینه‌ی قتل روزنامه‌نگار عربستانی به‌طور کامل شفاف‌سازی کند.

به گفته‌ی الجبیر، دولت عربستان برای این منظور یک تیم کارشناسی به ترکیه فرستاده است. او وعده داد، افرادی که در قتل خاشقجی، دست داشته‌اند، محاکمه و مجازات خواهند شد.

وزیر امور خارجه‌ی عربستان تاکید کرد که باید تلاش شود تا در آینده هرگز چنین جنایاتی رخ ندهد.

"واقعیت‌های عریان" اردوغان

قرار است بعدازظهر سه‌شنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه "واقعیت‌های عریان" در رابطه با کشتن Killing جمال خاشقجی را اعلام کند.

به گزارش رویترز، به احتمال زیاد اردوغان گفت‌وگوی اسکایپی مشاور ولیعهد با تیمی را که برای کشتن خاشقجی به ترکیه اعزام شده، فاش خواهد ساخت.

این خبرگزاری نوشت، از این گفت‌وگوی ویدئویی یک نوار صوتی وجود دارد که در اختیار مقام‌های امنیتی ترکیه و یک کپی از آن نزد رئیس جمهور این کشور است.

"باشگاه خبرنگاران جوان" ایران به نقل از یک منبع عربی گزارش داد که نیروهای امنیتی ترکیه بخشی از جسد جمال خاشقجی را در چاه داخل باغ کنسولگری عربستان در استانبول یافته‌اند. بر اساس این گزارش، اردوغان در باره‌ی کشف تکه‌هایی از جسد روزنامه‌نگار منتقد عربستانی نیز سخن خواهد گفت.

گفتنی است این خبر را تاکنون هیچ یک از خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی تایید نکرده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟