هم نفت خود را می‌فروشیم و هم قادریم اقتصادمان را حفظ کنیم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان گفت: ما هیچ پیش‌شرطی برای گفتگو با دولت آمریکا نداریم، اما هر گفتگویی نیازمند احترام متقابل است. متاسفانه آمریکا به تعهدات قانونی خود احترام نگذاشته و به گونه‌ای عمل کرده که انجام مذاکره را بی‌فایده کرده است.
وزیر خارجه کشورمان درباره اینکه آیا ایران خروج از برجام را به عنوان یک گزینه در نظر می‌گیرد یا خیر نیز اظهار کرد: ما در این خصوص بر اساس ارزیابی خودمان، امنیت ملی و منافعمان تصمیم خواهیم گرفت.
ظریف درباره مکانیسم اروپا برای ادامه تجارت با ایران گفت: باید در این خصوص، اقداماتی جدی قبل از ۵ نوامبر انجام شود. سه کشور اروپایی امضاکننده برجام تعهدات و پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند، اما هنوز برخی جزییات فنی باید حل و فصل شود. متاسفانه شاهد مداخله غیرقانونی گسترده آمریکا در این فرایند (مکانیسم اروپا برای حفظ برجام) هستیم.
وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند بر تحریم‌های آمریکا غلبه کند، خاطرنشان کرده است که بسیاری از کشور‌ها برای تجارت با ایران آمادگی خود را نشان داده‌اند.
به گفته ظریف، علاوه بر سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) سایر کشور‌هایی که اهمیت زیادی برای برجام قائل هستند از جمله روسیه، چین و ژاپن آماده‌اند نقش خود را در این رابطه ایفا کنند. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟