تعجب مقام های اسرائیلی از سلفی گرفتن جوانان با انبار هسته ای تورقوزآباد + عکس

رکنا: گزارشی با اشاره به ادعاهای نتانیاهو در سازمان ملل درباره وجود یک سایت مخفی هسته‌ای در جنوب تهران نوشت: در ابتدا قرار نبود نتانیاهو در سخنرانی خود به این انبار اشاره‌ای داشته باشد، چرا که تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی در نهایت از او خواسته بودند که چنین کاری نکند.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل روز گذشته(شنبه) در گزارشی مدعی شد: تصمیم نتانیاهو برای ذکر مکان دقیق انبار اتمی در تهران که به ادعای او ایرانی‌ها تا ۱۵ کیلومتری آن را از مواد رادیواکتیو پاک کرده‌اند، بعد از مشورت با تشکیلات امنیتی و با تایید آنها گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، اسرائیل جزییات انبار ادعایی را شش هفته پیش در اختیار آژانس انرژی اتمی و دولت آمریکا قرار داده است؛ اما نتانیاهو آژانس را به شکست در اجرای تعهداتش متهم کرد.

تلویزیون اسرائیل مدعی شده در مشورتی که در ابتدا با تشکیلات امنیتی انجام شده بود، قرار شد نتانیاهو مساله را افشا کند با این امید که آژانس در فعالیت‌هایش تسریع ایجاد کند. درست بعد از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل، وزارت جنگ اسرائیل اطلاعات دیگری درباره کارخانه‌های موشکی حزب الله منتشر کرد که نتانیاهو در سخنرانی خود به آن اشاره کرده بود.

این رسانه مدعی شد: «احتمالا توصیه مقامات امنیتی برای اینکه نتانیاهو جزییات سایت ایران را در سخنرانی خود افشا نکند به دلیل تصمیم آنها برای کار در پشت صحنه در رابطه با این موضوع بود. در ماه آپریل نتانیاهو اسنادی را منتشر کرد که به ادعای او از طریق ماموران موساد در یک عملیات مخفی در ایران به دست آورده بودند.»

به گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی روز جمعه بنیامین نتانیاهو با خبرنگاران اسرائیلی در نیویورک جلسه توجیهی داشته و در این نشست یک مقام ارشد اسرائیلی در اظهاراتی مضحک مدعی شده افشاگری نخست وزیر درباره انبار اتمی ایران فشار را در داخل ایران افزایش داده است.

وی مدعی شد: «آنها مانده‌اند که چطور با این تاسیسات برخورد کنند و چطور آن را تخلیه کنند یا پوشش دهند. شکی نیست که این یک سایت بسیار مهم است. آنها به دنبال پنهان کردن آن تا جای ممکن بودند.»

به ادعای نتانیاهو ایران تا ۱۵ کیلومتری این انبار را از رادیواکتیو پاکسازی کرده است.

نتانیاهو در مواجهه با خبرنگاران اسرائیلی در این نشست مدعی شد: «زمان برای اقدام آژانس در حال تمام شدن است و ایران سابقه طولانی در فریب دادن جامعه بین‌المللی دارد.»

وی مدعی شد: «ایران قصد داشته زمانی که وقتش برسد، تجهیزات موجود در این انبار را به یک زرادخانه هسته‌ای نقل مکان کند. این نقشه آنها بوده است.»

آمریکا روز جمعه از آژانس خواست که بررسی‌هایی روی اسناد نتانیاهو انجام دهد. یک مقام آمریکایی گفته اطلاعات نخست وزیر اسرائیل منحرف‌کننده بوده و این سایت انبار اسناد بوده نه مواد هسته‌ای.

مقامات اسرائیلی این ادعا را روز جمعه رد کردند و مدعی شدند: «این انبار فقط برای اسناد نبوده و چیزهای دیگر نیز در خود جای داده بود.»

یک مقام اسرائیلی با تکرار ادعاهای مضحک نتانیاهو گفت: «آیا شما این انبار را چک کردید؟ اول از همه باید آن را چک کنید. به نظر می‌رسد برای ایران خیلی مهم بوده که این انبار را مخفی نگه دارد تا بتواند چیزها را اطراف تهران پراکنده کند.»

وی گفت: «اسرائیل اطلاعات دقیقی از همه چیزهایی که در این انبار است، ندارد و گفته به همین دلیل است که آژانس باید وارد عمل شود.»

این مقام اسرائیلی در پاسخ به اینکه آیا این انبار مخفی و محتویات آن نقض برجام است یا خیر، مدعی شد: «در وهله نخست باید این انبار را چک کرد. باید دید چرا آنها تا ۱۵ کیلومتری انبار را از رادیواکتیو پاکسازی کرده‌اند؟ این سوالاتی است که باید پاسخ داده شود.»

وی مدعی شد: «ما می‌دانیم که در آنجا مواد رادیواکتیوی بوده است. آنها این مواد را در اطراف تهران پخش کرده‌اند. این ۱۵ کیلومتر یک فکت است. چرا آنها این مواد را پراکنده کردند؟ چه اتفاقی افتاده است؟ آنها باید این مساله را چک کنند.»

ایرانی‌ها روز گذشته سلفی‌هایی را روبه‌روی این انبار گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. آنها نتانیاهو را مسخره کردند. یک مقام اسرائیلی درباره این اقدام ایرانیان گفت: این واقعیت که جوانان ایرانی‌ در آنجا با این انبار سلفی گرفتند، غیرقابل باور است.

یک مقام ارشد اسرائیلی این روایت را که نتانیاهو اسناد حساسی را در معرض دید عموم قرار داده مسخره کرده و گفت: این مسخره است. ما درباره این موضوع صحبت کردیم و اینکه چه چیزی باید افشا شود وچه چیزی نباید افشا شود را مطرح کرده بودیم. تصمیم بر این شد که در این مرحله این اطلاعات افشا شود.

نتانیاهو مدعی شد: « این اقدام ایران به معنای انکار توافق هسته‌ای است. جوهره برجام این بوده که ایران به غنی‌سازی اورانیوم لازم برای بمب برنگردد. ایران هم اکنون اعلام کرده که ۲۰۰ هزار سانتریفیوژ تولید خواهد کرد که برخی از آنها ۲۰ برابر سریعتر از نسل کنونی‌ هستند.»

وی مدعی شد: «ایران کوهی از کیک زرد اورانیوم غلیظ شده دارد. آنها اطلاعات نحوه ساخت بمب را در آرشیو‌های محرمانه اتمی‌شان مخفی کرده‌اند. آنها می‌توانند هر زمانی بخواهند نه یک بمب، بلکه صدها بمب به طور همزمان بسازند.»

وی هشدار داده که به محض اینکه یک جایی بحرانی ایجاد شود آنها(ایرانی‌ها) از این فرصت حواس‌پرتی به نفع زرادخانه هسته‌ای‌شان استفاده می‌کنند. این نقشه ایران است و این چیزی است که توافق هسته‌ای در اختیار آنها قرار داده است. این توافق به آنها صدها میلیون دلار داده است. آنها از این پول مستقیما برای ماشین جنگی‌شان استفاده کردند. بودجه نظامی ایران ۴۰ درصد افزایش داشته است. ایرانی‌ها تحت برجام توافق کردند که همه فعالیت‌های هسته‌ای‌شان را متوقف کنند. این ۱۵ کیلومتر پاکسازی از مواد هسته‌ای نشان می‌دهد توافق شکست خورده است.

نتانیاهو در اظهارانی بی‌اساس مدعی شد: انبار افشا شده آن گونه که برخی مقامت آمریکایی مدعی شده‌اند فقط شامل اسناد نبوده است. این انبار چیزهای دیگری نیز داشته اما مساله اصلی اینجاست که آنها این انبار را مخفی کرده بودند.

روز جمعه یکی از مقامات اسرائیلی که نامش برده نشده به شبکه ۱۰ اسرائیل گفته که این تشکیلات توسط جاسوس Spy موساد چند ماه پیش افشا شده و تا امروز تحت نظارت بوده است.

وی مدعی شد: زمانی که آژانس نتوانست اقدامی کند دولت اسرائیل به این فکر افتاد که باید با این اطلاعات چه کند و تصمیم نهایی با مشورت‌هایی که با دفتر نخست وزیر انجام شد بر این شد که نتانیاهو در سخنرانی سالانه خود در سازمان ملل این اسناد را افشا کند تا آژانس را وادار به اقدام کند.

این مقام ارشد مدعی شد: «هیچ گزینه دیگری جز افشای اطلاعات در دست نبود چراکه هدف تشویق آژانس به اقدام بود. ما می‌خواستیم که جهان را بیدار کنیم و به آژانس فشار بیاوریم که علیه تشکیلات مشکوک ایران اقدام کند.»

وی در گفت وگو با کانال ۱۰ اسرائیل مدعی شد: «این تشکیلات هسته‌ای تحت نظارت شدید اداره مخفی وزارت دفاع ایران است که ریاست آن را محسن فخری زاده بر عهده دارد. نامی که نتانیاهو در افشاگری ماه آپریل خود به عنوان یکی از فیزیک‌دان‌هایی که در راس برنامه هسته‌ای ایران هستند از او یاد کرده بود.

این مقام اسرائیلی گفته برخلاف آنچه ایرانی‌ها می‌گویند این انبار چیزی به مراتب بیشتر از بایگانی اسناد بوده است. در این انبار مواد هسته‌ای ممنوعه نگهداری می‌شده است.

در ماه می تلویزیون اسرائیل گزارشی منتشر کرد و مدعی شد اسرائیل تصمیم به سوءقصد علیه فخری‌زاده ندارد چرا که ترجیح می‌دهد او زنده باشد و تماشا کند چطور کاری که خودش و کارشناسان هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر کرده‌اند، توسط موساد نابود خواهد شد.

نتانیاهو از آمانو خواسته که کار درست را انجام دهد و این انبار هسته‌ای را هرچه سریعتر بازرسی کند قبل از این که ایرانی‌ها همه این انبار را پاکسازی کنند.

وی مدعی شده همین الان این انبار و سایر انبارهایی که اطلاعاتش را ما در اختیارتان گذاشتیم را بازرسی کنید و حقیقت را به دنیا بگویید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مادرم با شوهرم همخوابی می کرد / من طلاق گرفتم !

تجاوز به زن بی نوا در برابر چشمان شوهر بی غیرت / آن ها دوستان شوهرم بودند!

حکم اعدام پزشک تبریزی در دیوان عالی کشور تایید نشد + عکس

بازسازی لحظه به لحظه حمله اهواز / تروریست‌ها چگونه آمدند، چگونه کشته شدند؟ + فیلم

مردی دختر زیبای 8 ساله اش را مثله کرد تا به او تجاوز نشود!+عکس

6 پسر گروهی به دختر جوان تجاوز کردند / جسد دختر جوان را سگ های گرسنه خوردند! + عکس

به خانه مدیرعامل کارخانه رفت و آمد داشتم / حالا شرمنده همه هستم!

دخترم زن فاسد و خیابانی شده است / آرزوی مرگش را دارم!

ملکه زیبایی عراق سومین قربانی قتل های سریالی زنان زیبا در بغداد / قربانی بعدی کیست؟ +فیلم و عکس

اولین بازیگر سینمای ایران به خاطر تخلف مجازی به 6 سال زندان محکوم شد+ عکس

حکم مربی منحرف ورزش های رزمی در شیراز صادر شد +عکس

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

تجاوز نگهبان بیمارستان به اجساد در سردخانه +عکس

 

کدخبر: 421170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟