ظریف در پیامی برای امریکا ابراز تاسف کرد

محمدجواد ظریف در سلسله پیام‌هایی نوشت: برای فهمِ اراده دولت سرکش کنونی آمریکا در بی‌ثبات‌سازی نظام بین‌الملل تنها کافی است تهدید عریان نماینده این کشور در سازمان ملل برای «اعلام اسامی» را بخاطر بیاوریم؛ یا تهدید آقای ترامپ Trump مبنی بر قطع کمک‌های مالی به سازمان ملل و یا تهدید مشاور امنیت ملی او در مورد تحت تعقیب قراردادن قضات دیوان کیفری بین المللی.

وی افزود: مایه تاسف است که هیئت حاکمه آمریکا با یکجانبه گرایی مخربی که در ذاتش است، با سوء استفاده از اجلاسی چندجانبه به چندجانبه گرایی حمله کرد. آمریکا که اعتبار خود را از دست رفته می‌بیند، برای اینکه در شورای امنیت با ایران روبرو نشود، خود را پشت رویه کاری در این شورا پنهان کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ممکن است کسی در واقع با استفاده از درجه بالایی از احساس ترحم بتواند درک کند که چرا دولت کنونی آمریکا در دامن زدن به بهانه‌هایی برای انحراف اذهان و پوشاندن اراده اش در بی ثبات کردن نظام بین الملل نیاز دارد. چرا که همه می‌توانند رفتار‌های این دولت که در داخل آمریکا عمیقا مشکل ساز شده و موجب بدنامی زیادی در خارج شده است، را ببینند.

ظریف خاطرنشان کرد: با توجه به ناتوانی اثبات شده دولت آمریکا برای اجرای تعهداتش با حسن نیت، اولین قدمِ تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز یک منازعه، انجام اقدامات قطعی است که نشان دهد آن‌ها لااقل ظواهر احراز شرایط لازم را دارند. لازمه این کار هم این است که شروع کند مثل یک دولت عادی عمل کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حاشیه جدید برای آزاده نامداری مجری صدا و سیما+ عکس

قربانی اقدام شیطانی نامزد دیوان عالی شهادت داد +عکس

نقشه داعش برای مسموم کردن آب شرب خنثی شد

ثروت این زن خارجی به ایرانیان ویزای کانادا می داد؟!

جلوگیری از ورود دختران پسرنما به داربی توسط پلیس زن !

این فوتبالیست پرسپولیسی کوکائین می کشید! + جزییات

فتوای مرگ این مُلا صادر شد / او با زنان چه کرد؟! + عکس مرد فراری

دست درازی هوشنگ به دخترم را دیدم! / عاشق مادرش بودم!

تصادف پر حاشیه مرد بازنشته با یک زن در مشهد

مهریه عجیب نسرین طلاق را برای میلاد سخت کرد!

تجاوز به دختر کنکوری در خلوتگاه آقای مشاور در تهران!

ماجرای عکس جنجالی دیدار روحانی با مکرون+عکس

کدخبر: 419858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟