باید طعم ایران را در سینمای کودک و نوجوان بیشتر بچشیم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سید عباس صالحی در اختتامیه جشنوارهسی و یکم بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت:خوشحالیم که بار دیگر این جشنواره بین المللی در اصفهان، سرزمین هنر Art برگزار می‌شود، منطقه‌ای که در گستره و تنوع محصولات و سابق هنری و هم در دانش و مکتب هنری اگر نگوییم بی نظیر، حتما در جهان کم نظیر است.
وی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان از جهات مختلف بخش مهم سینمای ایران است، افزود: اول اینکه ۱۸ میلیون مخاطب کودک و نوجوان دارد و می‌تواند این گروه را در یادگیری، سرگرمی Hobby و هزاران امر دیگر کمک کند همچنین می‌تواند راه بزرگسالان را به سینما Cinema باز کند.
وی در ادامه علاوه بر این که امروز مسائل جدیدی نیز رخ داده است، تصریح کرد:کارشناسان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند از میان کودکان و نوجوانان ایرانی، ۸ میلیون روزانه ۶ ساعت از وقت خود را سرگرم فضای مجازی هستند، همچنین ۷۰ درصد آن‌ها به فیلم‌های بزرگسالان علاقه‌ دارند و این یعنی خوراک لازم را برای این گروه سنی آماده نکرده ایم.
وزیر ارشاد با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب دوران خوبی را سپری کرده، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فیلم بعد از این دوران ساخته شده که این یعنی قدم‌های مهمی در این حوزه برداشته ایم که البته کافی نیست.
وی اضافه کرد:در یکسال گذشته اتفاقات خوبی در این سینما رخ داده که فروش فیلم‌های کودک و نوجوان از نیمه دوم سال گذشته تا امروز ارقام خوبی را نشان می‌دهد و تعداد این فیلم‌ها نیز بیشتر شده است.
وی گفت:در حوزه اقتصاد سینمای کودک و نوجوان نیز این که در هر دوره اکران یک فیلم متعلق به این سینما وجود دارد، اتفاق خوبی است. این که در تفاهم نامه سازمان سینمایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است همه سالن‌های کانون آماده سازی برای نمایش فیلم‌های کودک شوند، اتفاق خوبی است.
وزیر ارشاد گفت: در حال حاضر تشکل غیر دولتی حمایت از سینمای کودک و نوجوان شکل گرفته و مراحل پایانی ثبت خود را طی می‌کند و در زمینه پخش نیز شکل گیری نهادی تخصصی در آینده‌ای نزدیک فرصتی ایجاد می‌کند تا توزیع و پخش سینمای کودک و نوجوان ماهرانه‌تر باشد.

ایجاد قطب‌های سینمای کودک و نوجوان
وی افزود: همچنین نیاز است تا قطب‌های سینمای کودک و نوجوان در کنار تهران ایجاد شود و یکی از آن‌ها اصفهان است که امسال سه فیلم تولید شده در بخش مسابقه داشت و این موارد دستاورد‌های سال گذشته تاکنون است.
وی با بیان اینکه استفاده از ادبیات و فرهنگ اقوام ایرانی در سینمای کودک و نوجوان باید ظهور و بروز یابد، افزود: طعم ایران را باید در سینمای کودک و نوجوان بیشتر بچشیم که رویکرد دوم فرصت سازی برای سینمای انیمیشن است.
وی اضافه کرد: اینکه اکنون ۵ فیلم انیمیشن در حال تولید است، خبر خوبی است و رویکرد سوم از ظرفیت این گروه سنی باید بیشتر استفاده کنیم.
وزیر ارشاد گفت: فضای فناوری‌های جدید با سوژه‌های خلاقانه می‌تواند فرصت‌های جدید ایجاد کندو کودک باید احساس کند تولیدات داخلی می‌تواند جذابیت‌های مشابه تولیدات خارجی داشته باشد.

 

کدخبر: 414039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟