ممنوع المعامله‌ای که معامله می‌کرد!

به گزارش رکنا ، هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی در شعبه 15دادگاه انقلاب به ریاست قاضی Judge صلواتی وبا حضور مستشار دادگاه، وکلای متهم و شاکی و نماینده دادستان برگزار شد.

بنابراین گزارش ،نماینده دادستان بیان داشت: اظهارات متهم در مورد اقدام سابقه کیفری درست نیست، لازم به ذکر است بگویم پرونده وی در خصوص شکایت بانک ملی از باب رد مال مفتوح بوده و حکم قطعی از دادگاه تجدیدنظر برای آن اعلام شده است.

وی افزود: متهم گفته است فساد فی‌الارض امری کلی است که در جامعه رخ داده ولی شرکت بنده خصوصی می‌باشد. فساد فی‌الارض ذیل باب محاربه قرار گرفته و هر جا این نام وجود دارد، به نوعی محاربه صورت گرفته است.

نماینده دادستان اظهار کرد: فساد فی‌الارض موردی است که در اقداماتش شبیه به اقدام محارب می‌شود؛ یعنی در امور کشور ناامنی ایجاد خواهد شد و فرقی نمی‌کند توسط چه شخصی این کار انجام شده است. محاربه قسمتی از فساد فی الارض است و در کتب تحقیق و تفسیر شده در قانون Law اساسی، برای اولین بار ماده ۲۸۶ به آن تخصیص داده شد.

وی گفت: وجه شبه تمامی جرائم ایجاد اخلال گسترده در میان آحاد مردم است، همچنین قانون مجازات اسلامی نه تنها در مورد فساد فی‌الارض بلکه در مورد جمع‌بندی ارکان آن وجود دارد.

نماینده دادستان گفت: به موجب مستندات موجود در پرونده آقای حمید باقری درمنی ، ایشان 160 میلیارد تومان بدهی را قبول دارد و طبق اعلام وی کلیه پرداخت‌ها مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه این فرد است.

وی افزود: متهم در دفاعیات خود عدم اطلاع و آگاهی جهانگیر محمدی مدیر بانک ملی شعبه بهار اظهار داشته که آقای درمنی در جریان ضمانتنامه‌های موجود بوده است.

همچنین متهم اظهار داشته است صدور چک از حساب مسدود کلاهبرداری Fraud به حساب نمی‌آید ولی ادعای مدعیان این است که از مسائل متقلبانه استفاده شده است.

نماینده دادستان تهران بیان داشت: از دادگاه تقاضا دارم در حالی که دفاعیات مناسبی از سوی متهم صورت نگرفته جهت دریافت ضمانتنامه توضیحاتی را ارائه دهند.

وی خطاب به متهم ، گفت: لازم است توضیح دهید طی سال‌هایی که ممنوع‌المعامله بودید چطور اقدام به انجام امورات کردید.

حمید باقری درمنی - متهم - در آخرین دفاعیات خود در رابطه با پرونده خرید 325 هزار تن قیر از شرکت نفت جی با اشاره به اینکه جزایری و نصیری در سال 1390 از ایران فرار Escape کردند گفت: چطور ممکن است اینها در سال 91 برای خرید قیر تضمین گذاشته باشند؟

متهم افزود:همچنین در صفحه 41 املاکی که توسط بنده به شرکت نفت جی ارائه شد اصلا مشخص نیست.

درمنی افزود: در صفحه 50 پرونده مشخص است که مبلغ بدهی 6 شرکت را که 52 میلیارد مشخص شده بود قبول دارم. در آن زمان نفت جی اعتراضی نکرد و همچنین 108 میلیارد تومان چک‌های ضمانت شرکت در پرونده وجود دارد. حال اینکه بخواهیم هر قراردادی را بی‌مورد کیفری کنیم قانع کننده نیست زیرا مستنداتی در پرونده وجود دارد.

متهم در ادامه این جلسه به قرائت بخشی از قراردادهایی که با شرکت نفت جی درخصوص خرید قیر امضا کرده است پرداخت و گفت: تمام قراردادهایی که با شرکت نفت جی منعقد شده وجود دارد و کاملا مشخص است. اینکه جای دیگری تخلف شده باشد و بخواهیم نفس کار را زیر سوال ببریم خلاف عدالت است.

وی افزود: آیا چون قیمت ملک به نسبت قیمت قیر بالا نرفته است تخلفی روی داده است؟چون قیمت قیر با قیمت ارز بالا رفته است این مساله یک تخلف برای من محسوب نمی‌شود.

حمید باقری درمنی با انتقاد از کارشناسی‌های صورت گرفته در پرونده اضافه کرد: برخی املاک 600 تا 700 هزار تومان ارزش‌گذاری شده در حالی که اکنون 3 تا 4 برابر ارزش دارند.

وی ادامه داد:ادعای کلاهبرداری نسبت به بنده مطرح شده است اما نباید با این ادعا قراردادها زیر سوال برده شود؛ شرکت فجرگستر نوین براساس قرارداد با شرکت نفت جی در سال 90 برای فروش 165 هزار تن قیر وارد مذاکره شد که اسناد آن موجود است و براساس انچه در قرارداد نوشته شده است قیمت‌گذاری 100 میلیارد از طریق بورس اعلام شده و حتی زمان تحویل قیر و تعداد چک‌ها نیز در اسنادی که برای دادگاه آورده‌ام موجود است.

متهم در ادامه دفاعیه خود گفت: فردی که مجوز و پروانه بهره‌برداری یک پالایشگاه را دارد باید 100 میلیارد به حساب وزارت نفت واریز کند این پالایشگاه ارزش بسیاری دارد و 4 سال بابت خرید قیر به رهن گذاشته شده بود و شرکت می‌توانست از آن راسا استفاده کند و حتی آن را اجاره دهد.

وی با قرائت بخشی از قرارداد خود که به موجب آن پالایشگاه را به رهن گذاشته بود گفت: نکته جالب در این پرونده این است که کارشناسی که نماینده دادستان هم به آن اشاره کرد خلاف واقع بوده است برای مثال برای قیمت‌گذاری کارشناسی در بوشهر شورای حل اختلاف تعیین شد اما کارشناس آن با وجود تعداد زیاد کارشناس خبره در این حوزه در استان بوشهر از تهران آمدند.

باقری درمنی ادامه داد: کارشناسان بدون در نظرگرفتن اینکه پالایشگاه یک واحد تولیدی است تنها عرصه و اعیان آن را قیمت‌گذاری کردند که عرصه را متری 25 هزار تومان قیمت‌گذاشتند که پایین‌ترین میزان قیمت‌گذاری است.

وی بیان داشت: من نباید دلیل جور کنم 4 سال است بالغ بر 100 درخواست کارشناسی به بازپرس داده‌ام که به آن توجه نشده است.

متهم گفت: کارشناسان هزینه آماده‌سازی زمین را 20 هزار تومان و بتن‌ریزی را متری 55 هزار تومان کارشناسی کرده‌اند آیا این کارشناسی‌های پایین قابل استناد است؟ این پالایشگاه‌ مدرن‌ترین آزمایشگاه منطقه را دارد که درآمد ماهانه برای آن قابل تصور است اما قیمت‌گذاری عجیبی برای آن شده است.

وی اظهار کرد:85 هزار تن مخازن پالایشگاه 19 میلیارد قیمت‌گذاری شده است در حالی که اجاره ماهانه 3500 تن 38500 دلار است که برای 85 هزار تن ماهانه 850 هزار دلار می‌شود. شرکت نفت جی می‌توانست این سود را با اجاره دادن مخازن ببرد و اگر سود نبرده خودش مقصر است زیرا اکنون 7 سال است که پالایشگاه در دست آنها است و این امکانات غیر از امکان تولید گازوئیل در این پالایشگاه است که برگه‌های ثبت صادرات آن هم وجود دارد.

متهم بیان داشت: زمانی برای حل اختلافات ناشی از قرارداد قیر میزان بدهی بنده 160 میلیارد تومان عنوان شد که در همان زمان پالایشگاه به مبلغ 100 میلیارد تومان در رهن شرکت نفت جی بود و علاوه بر آن 60 میلیارد تومان املاک دیگر نیز در رهن این شرکت قرار داشت که البته ما به آن اعتراض داشتیم زیرا املاک وردآورد توسط شاکی تنها متری 400 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فاجعه در خلیج فارس / گزارشی تکاندهنده + جزییات

خانم بازیگر عکس های ناجورش را حذف کرد! + جزییات

شهردار سابق تهران دستگیر شد؟!

ماجرای لندکروز یک میلیاردی و کفش 3 میلیونی! / مامور پلیس چرا از خود دفاع نکرد؟ + عکس

فیلم لحظه رفتار بیشرمانه زائران عراقی در مشهد!

سهیلا شوهر داشت اما تسلیم 100 دلاری مرد عرب شد!

سجاد و دوست موقشنگش داعشی بودند! + عکس بدون پوشش

مرد شرورهنگام تجاوز به زینب17 ساله روی بدن اوتتو کرد+فیلم گفتگو با دختر

فیلم اعتراف راننده ای که پلیس شیراز را کتک زد + عکس

آخرین خبر از سرنوشت تلخ پرنیای 2/5 ساله کرجی + عکس

دردسر ازدواج برای دختر نخبه کنکور / نوشاد از همان دوران نامزدی مرا تحریم کرد

این 3 بچه محل مخوف آبادان را به هم ریخته بودند؟! + عکس

کدخبر: 413326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟