ممکن است ترامپ برای فرار از بحران به ایران حمله کند

طرح استیضاح دونالد ترامپ Trump از مدتی قبل هم توسط سناتورهای دموکرات مطرح شده است. این طرح پس از مطرح شدن رسوایی های جنسی او و به خصوص مساله رشوه‌اش به استفانی کلیفورد، بازیگر Actor فیلمهای مستهجن که بسیار او را به دردسر انداخت، آغاز شد. اما رسوایی جنسی و فساد اخلاقی چیزی نبوده و نیست که ترامپ ثروتمند و مدعی را بترساند، آنچه واقعا او و دولتش را به خطر انداخته است مساله‌ی دادگاه مایکل کوهن، وکیل پیشین رئیس جمهور آمریکا است. پرونده‌ای که دونالد ترامپ آن را در ابتدا خیلی جدی نمی‌گرفت، اما اکنون تبدیل به جدی‌ترین تهدید ریاست‌جمهوری او شده است.

مایکل کوهن وکیل پیشین دونالد ترامپ و پل Bridge مانفورت رییس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ هر دو از جمله افرادی هستند که در پرونده‌های متعدد فسادهای مالی و حقوقی مورد پیگرد قرار گرفتند و گناهکار تشخیص داده شدند. اتهامات علیه کوهن بسیار زیاد است. از دادن حق السکوت به کسانی که توسط ترامپ مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند تا فساد اداری و سیاسی که در کمپین ترامپ انجام گرفته است.

اما مهم ترین و خطرناک ترین اتهام او با ادعا‌های رابرت مولر دادستان ویژه اف. بی. آی در مورد همکاری کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه و احتمال تاثیرگذاری کرملین بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا آغاز شد. دونالد ترامپ به خوبی می‎‌داند که کنگره به هیچ وجه در مورد دخالت روسیه کوتاه نمی‌آید و در صورت اثبات دعاوی دادستان علیه کوهن، استیضاح و عزل ترامپ بسیار محتمل است. در این میان، چرخش ناگهانی کوهن علیه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را بسیار نگران کرده است. مایکل کوهن، اعلام کرد آماده همکاری با بازرس مولر بر سر پرونده ترامپ و روسیه است. وکیل کوهن اعلام کرده که موکلش آمادگی دارد "هر آنچه درباره دونالد ترامپ می‌داند" را بازگو کند. مایکل کوهن اعلام کرده است که با پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز و کارن مک‌دوگال سعی داشته است بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تاثیر گذارد.

اما مساله اصلی در شرایط فعلی، واکنش ترامپ نسبت به این حوادث Accidents است. آیا ترامپ در صورت سخت تر شدن شرایط، مانند ریچارد نیکسون(رئیس جمهور اسبق آمریکا) شکست را پذیرفته و استعفا می‌دهد یا به نوعی سعی می‌کند از استیضاح بگریزد. در صورت اخیر چه گزینه هایی پیش روی او است. بر اساس تحلیل رسانه های مهم جهان در این هفته، ترامپ برای مقابله با استیضاح چند گزینه روی میز دارد:

1.ایجاد یک بحران داخلی جهت آرام کردن اوضاع: شاید برای ترامپ به هم ریختن بازار Store و اقتصاد بهترین شیوه باشد. جالب است که ترامپ اخیرا به صورت غیر علنی این تهدید را بیان کرده است. او در مصاحبه اخیرش با فاکس نیوز، گفت: نمی‌دانم چطور می‌توان کسی را استیضاح کرد که کارنامه درخشانی دارد. اگر روزی استیضاح شوم، به‌گمانم بازار هم سقوط Fall می‌کند و همه مردم فقیر و بیچاره می‌شوند. بعد وی به سرش اشاره کرد و گفت: بدون این طرزفکر شاهد چنان ارقام (بیکاری) بودید که باورتان نمی‌شود. اگر جای من، هیلاری کلینتون انتخاب شده بود، کشور به لحاظ اشتغال‌زایی در جایگاه امروزی نبود.

دونالد ترامپ از این طریق، قصد دارد به نمایندگان کنگره بفهماند در صورت استیضاح او، اوضاع اقتصادی به هم خواهد ریخت و منجر به سقوط ارزش دلار و افزایش نرخ بیکاری خواهد شد.

2. تحریک طرفداران به شورش: یک راه دیگر این است که ترامپ پس از استیضاح، طرفداران خود را به خیابانها بکشاند و شورشهای عظیمی را به پا کند تا بدانجا که در آمریکا نوعی جنگ داخلی راه بیفتد. این گزینه بسیار بسیار محتمل است چرا که ترامپ یک فرد پوپولیست است و با توجه به سخنرانی‌هایش می‌توان فهمید که انبوهی از مردم عادی در پای صحبت‌های وی نشسته و کف می‌زنند چرا که او کسی است که تقریبا به تمام وعده هایش عمل کرده است و به همین دلیل، حمایت و رضایت طرفدارانش را دوچندان کرده است.

البته بنا به گزارش گاردین، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که پس از رسوایی های اخلاقی و سیاسی او و به خصوص اتهامات دموکراتها مبنی بر تبانی ترامپ با پوتین، محبوبیت رئیس جمهور آمریکا از ابتدای قدرت گیری‌اش، بسیار کم‌تر شده است، با این حال، برخی طرفداران افراطی ترامپ از ابتدای دوران ریاست جمهوری‌اش خشن تر و فعال تر شده اند. سال گذشته بنگاه معروف و معتبر نظر سنجی گالوپ ارقامی را منتشر کرد که نشان می‌دهند ترامپ طرفداران زیادی در میان مردم عادی آمریکا در ایالات شمالی و غربی دارد.

‌البته باید توجه داشت که نژاد پرستی، بیگانه ستیزی و سایر عقاید افراطی در بین این طبقه غیر تحصیل کرده و روشن فکر آمریکایی بیشتر است و ترامپ با جذب اینها می‌تواند شورشی بزرگ در آمریکا راه بیندازد. رودی گولیانی(مشاور ارشد ترامپ) هم بر این اتفاق تاکید کرده است. به گزارش هافینگتون پست گولیانی طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز تاکید کرد که درصورت استیضاح ترامپ توسط نمایندگان، مردم شورش خواهند کرد و شاید یک جنگ داخلی راه بیفتد.

3. انحراف افکار عمومی از طریق ایجاد یک بحران خارجی: یکی از روشهای سنتی و مرسوم جهت دور کردن شورش و اغتشاش داخلی در بین پادشاهان قدیم ایجاد یک بحران خارجی و جنگ با یک کشور بیگانه است. این روش در طول تاریخ بسیار تکرار شده است. خلفای اسلامی در سده‌ی اول، به همین علت سربازان و مجاهدین را به سمت مرزهای خارجی روانه کردند. برخی مورخان معتقدند که چنگیزخان به علت باقی ماندن اتحاد مغولان و عدم درگیری داخلی، به کشورهای خارجی لشکر کشید.

در همین رابطه، سایت تحلیلی "نشنال اینترست" طی مقاله‌ای با عنوان "چه اتفاقی می‌افتد اگر تحقیقات مولر منجر به جنگ با ایران شود؟" به این موضوع پرداخت که با بالاتر رفتن خطر استیضاح و عزل یا استعفای ترامپ، خطر جنگ با ایران هم بالا می‌رود چرا که ترامپ ممکن است برای انحراف افکار عمومی بر رسوایی های اخیرش، یک جنگ تازه راه بیندازد. مشخص است که با آغاز یک جنگ، فشارها روی ترامپ کمتر شده و توجهات به خارج معطوف خواهد شد. نشنال اینترست موقعیت ترامپ را شبیه بیل کلینتون(رئیس جمهور اسبق آمریکا) و مساله رسوایی جنسی او و رابطه غیر اخلاقی اش با یکی از کارمندان کاخ سفید می‌داند.

زمانی که کلینتون پس از حملات القاعده به سفارتخانه‌های ایالات‌متحده در نایروبی و دارالسلام بیست سال پیش دستور حمله موشکی با موشک‌های کروز علیه تأسیسات مرتبط با القاعده را در افغانستان و سودان داد، برخی از مخالفان سیاسی او را به استفاده از این حملات برای تقویت حمایت داخلی که به خاطر روابطش با لوینسکی(همان کارمند زن کاخ سفید که کلینتون متهم به رابطه داشتن با او شده بود) تضعیف شده بود، متهم کردند. این اتهامات بیش از همه به خاطر زمان این حملات بود؛ یعنی سه روز بعد از آن‌ که کلینتون اعتراف کرد، افکار عمومی را در خصوص روابطش با لوینسکی گمراه کرده است.

نشنال اینترست معتقد است در مورد ترامپ هم ممکن است این اتفاق بیفتد. چرا که اولا او به شدت عمل گرا و کوته فکر است و به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد و ثانیا، اطرافیانی دارد که همگی از مخالفان سرسخت ترامپ هستند.

با این حال، باید منتظر بود و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و در صورت بدتر شدن اوضاع، ترامپ کدام یک از روشهای بالا را به کار خواهد گرفت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنان شلی پوست صورتشان را بدون جراحی سفت کنند!

غوغای مرگ تلخ دختر 14 ساله در بیمارستان معروف یزد! + عکس

مردان سردمزاج با خوردن این غذا قوی می شوند! + جزییات

سخنان نوید محمدزاده جنجال به پا کرد!

قاضی "محمود سعادت" و "مجید شکاری" منحرف و رشوه گیر بودند

فوری / سقوط مرگبار هواپیمای ایرانی در دزفول

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

این قصاب تهرانی زنش را در خیابان سلاخی کرد!

«مجید دختر» و «حسین دوقلو» را می شناسد؟! / آنها در جنوب تهران چه کردند!

حبس ابد برای فوتبالیست مشهور ایرانی + گفتگو و عکس

زنم را با مجید داخل یک سمند دیدم ! / قصاب زنش را در پاسداران تهران سلاخی کرد + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

فیلم گفتگو با 3 جوان چاقوکش در سعادت آباد + فیلم لحظه زورگیری وحشیانه

پایان جولان 2 پسر با موتور شیطانی در تهران + فیلم صحنه سرقت

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

آوار مرگ/ فاجعه غمبار در مشهد + تصاویر

پسرم را دستگیر کنید! / درخواست عجیب یک مادر

پایان پرسه زنی های تبهکار پژو سوار در تهران + فیلم دوربین مداربسته

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

آخرین خبر از وضعیت نازنین زهرا دختر مرندی + گفتگو با مادر دختر بچه و فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

اسفندیار رحیم مشایی لباس خود را در دادگاه از تن در آورد ! + فیلم

کدخبر: 410785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟