تصمیم جدید هند درباره تحریم نفتی ایران

یک مؤسسه فعال در حوزه حقوق بین الملل واقع در لندن روز پنج شنبه اعلام کرد که کشورهای چین و هند، دو مصرف کننده عمده انرژی ایران، قصد دارند راهی جهت دور زدن تحریمهای آمریکا و بازنگه داشتن خطوط انتقال نفت ایران بیابند.
در همین راستا، هندوستان نیز در جستجوی راههایی است تا روابط دوجانبه خود با ایران را به رغم وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه تهران حفظ نماید.
به نقل از منابع رسمی، مقامات هندوستان با همتایان خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای یافتن راهی جهت خروج از دامنه شمول تحریمهای آمریکا علیه ایران در حال بحث و رایزنی هستند.
افزون بر این، مقامات هندوستان تلاش می کنند تا آمریکا را متقاعد کنند که تحریمهای اقتصادیعلیه ایران- که متعاقب خروج واشنگتن از برجام برقرار شد- اثرات منفی بر اقتصاد هند می گذارد.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «هندوستان در حال حاضر یک قرارداد رقابتی با ایران برای تأمین نفت دارد- از جمله اینکه هزینه های حمل و نقل نفت از خلیج فارس در مقایسه با [انتقال نفت از] آمریکا در کمترین حد قرار دارد، و ایران دوره طولانی تری را برای بازپرداخت اعتبار درنظر می گیرد».
گفتنی است که ایران سومین تأمین کننده نفت هندوستان است؛ کشوری در آسیای غربی که بیش از ۸۰ درصد از انرژی موردنیاز خود را وارد می کند.
این مؤسسه حقوقی همچنین اعلام کرد که «اختلاف قیمتها در طولانی مدت سودآور هستند. با وجود کشورهایی همچون چین و هند که تمایلی به توقف واردات نفت از ایران ندارند و اتحادیه اروپا که از موافقت با خروج از توافق هسته ای ایران امتناع می کند، آمریکا خود را در موقعیتی سازش کارانه برای مذاکره با مشتریان ایران جهت کاهش واردات نفت می یابد».
گفتنی است که احتمالاً در سفر رسمی «مایک پمپئو» و «جیمز متیس» وزرای خارجه و دفاع آمریکا به هندوستان در ماه میلادی آینده، مقامات دهلی نو بحث واردات نفت از ایران را مطرح خواهند کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حسینی مجری ری استارت در فرودگاه دستگیر شد + عکس

عشقبازی نوعروس 19 ساله با مرد غریبه / امیر همخوابی آن دو را دید !

تهرانی ها، این 4 تبهکار را می شناسید؟! + عکس بدون پوشش

تجاوز وحشیانه به دختر خاله 20 ساله در مشهد

نقشه شیطانی 6 مرد برای زن جوان در یک خیابان خلوت مشهد

مرگ عجیب زهرا کریمی 14 ساله در بیمارستان یزد +عکس

سهیلا با پسر همسایه سر قرار بود که پدرش سر رسید !

اقدام شیطانی مدیر زن سایت فیلم های غیر اخلاقی با دانش آموزان دبیرستانی + عکس

فیلم / سرقت طلا به سبک دلبری و عشوه‌گری از مغاز طلافروش

پایان تلخ ارتباط مرموز یک زن با پسر جوان اهری

مرد شیطان صفت با 7 دختر جوان حمام کرد !+ عکس

متین مرا باردار کرد و با دختر دیگر داماد شد!

همخوابی شیطانی مجید با زن بیوه در شرکت همسرش !

سیمین مرا به سمت روسپی شدن کشاند / من شوهرم را دوست داشتم !

16 ساله بودم که روسپی عمویم شدم !

کدخبر: 410003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟