مراسم تحلیف دانشجویان ارتش با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار می شود

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اظهار داشت: این مراسم تحلیف بازتاب مثبتی از توانمندی‌های دفاعی کشورمان را به جهانیان مخابره می‌کند؛ به عبارت دیگر نظم و ترتیب و اقتدار و اعتماد به نفس شما دانشجویان در مراسم تحلیف آن هم در حضور بالاترین شخصیت کشور تمام تحلیل‌گران را متوجه توان بازدارندگی و رزمی ما می‌کند.

امیر سیاری تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا مقتدرانه‌ترین و منظم‌ترین مراسم دانش‌آموختگی را با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی و دفاع از استقلال Esteghlal کشور، ماموریت‌های اصلی ارتش است، گفت: ما باید آنقدر توانمندی داشته باشیم که دشمن فکر تجاوز Rape به مغزش راه ندهد و بداند که اگر این حماقت را بخواهد انجام دهد با پاسخ کوبنده ما مواجه می‌شود.

امیر سیاری با بیان اینکه‌‌ سلاح‌ها و مهماتی که امروز در دسترس ارتش است، تماماً سلاح‌های پیشرفته‌ای است که با علم و دانش روز ساخته شده است، تاکید کرد: ما اگر علم و دانش روز را نداشته باشیم، نه می‌توانیم سلاح‌ پیشرفته بسازیم و نه از سلاح‌های پیشرفته استفاده کنیم.وی در پایان گفت: توانمندی امروز ارتش در بحث تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز، با ابتدای انقلاب و زمان دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.

ارتش توانایی مقابله با انواع تهدیدات را دارد

معاون هماهنگ‌کننده آجا با بیان اینکه ماموریت ارتش دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است، گفت: ارتش از توانمندی مقابله با انواع تهدیدات برخوردار است.

بنابراین گزارش ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه آیین اختتامیه شانزدهمین دوره آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که صبح امروز – سه شنبه - در مرکز آموزش درجه‌داری جودالائمه (ع) نزاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همبستگی میان دانشجویان افسری موجب افزایش توان رزم می‌شود، اظهار داشت: ماموریت ارتش، دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و دفاع از استقلال کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که برای انجام این مهم باید از اقتدار لازم متناسب با تهدیدات روز و نیز قدرت پاسخگویی به تهدیدات برخوردار باشیم.

وی افزود: ارتش با بهره‌گیری از کارکنان توانمند، آموزش‌دیده، با مهارت و مومن و‌ با بهره‌برداری از تجهیرات مناسب بومی که در اختیار دارد، همه گلوگاه‌ها را پشت سر گذاشته و توانمندی مقابله با انواع تهدیدات را دارد.

امیر سیاری گفت: آنچه باعث می‌شود در امان باشیم و مسیر پیشرفت و توسعه را ادامه دهیم، داشتن توانمندی متناسب با تهدیدات روز است؛ البته امروز این توانمندی وجود دارد.

وی تصریح کرد: 40 سال پیش که ما جوانان ارتش بودیم و هیچ تجربه جنگ واقعی نداشتیم، 8 سال دفاع مقدس افتخارآفرین را رقم زدیم و جوانان امروز می‌توانند از تجربیات دوران دفاع مقدس استفاده کنند و افتخارهایی به مراتب غرورانگیزتر از دفاع مقدس به دست آورند.

ایران رفتار اسلامی و انسانی با اسرای عراقی داشت

معاون هماهنگ‌کننده ارتش همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران رفتار اسلامی و انسانی با اسرای عراقی داشت و از ابتدا تا پایان اسارت نسبت به آنها، دستورات اسلامی را رعایت کرد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در ستاد ارتش برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان و دهه ولایت اظهار داشت: امید است که همه بتوانند چون شما آزادگان، ولایت‌مدار باشند و در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خوش بدرخشند، کاری که شما انجام دادید بسیار ارزشمند و بزرگ بود و باعث شد ما در این جبهه پایمردی نیز بر دشمن پیروز شویم و این ظفرمندی در دفاع مقدس با صبر و توکل بر خدای متعال و توسل به معصومین علیه السلام به ثمر نشست.

وی با مقایسه رفتار انسانی و الهی جمهوری اسلامی و رفتار غیر انسانی رژیم صدام با اسرای جنگی خاطر نشان کرد: رژیم بعث از ساده ترین و کم ترین تا سخت ترین و شکننده ترین شکنجه Torture ها را به کار می گرفت تا بتواند بر روی اراده و اندیشه آزادگان ما تاثیر بگذارد و آنها را در برابر امام و ارزش‌های انقلاب قرار دهند، اما آزادگان با غیرت ما محکم و مقاوم ایستادند و لحظه ای قامت سروگونه آنان در برابر آزار و اذیت و شکنجه خم نشد و این نشانه پیروزی بود.

امیر دریادار سیاری در ادامه بیان داشت: آنجا جنگ عقیده بود جنگ اندیشه بود اما پیروز این عرصه آزادگان سرو قامت ما بودند که در برابر رنج ها، شکنجه ها و توهین‌ها، عاشورایی پای ارزش‌های خود ایستادند و پیروزمندانه و غرور آفرین به کشور اسلامی بازگشتند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رفتار اسلامی و انسانی با اسرای عراقی داشت و از ابتدا تا پایان اسارت نسبت به آنها، دستورات اسلامی را رعایت کرد و در تامین تغذیه و پوشاک و بهداشت و درمان و سایر نیازمندی های آنان اهتمام ویژه داشت.در پایان مراسم با اهدای لوح و هدیه از آزادگان حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حال خواننده معروف پاپ ایرانی خوب نیست +عکس

چاقو را در سر نگهبان خرمشهری در مرز شلمچه فرو کردند + عکس هولناک 14+

تجاوز زندانی 15 ساله به خانم روانشناس در اتاق مددکاری زندان + عکس

خودکشی لاکچری جوان 17 ساله پای کیک تولدش !+عکس

ماجرای کثافتکاری پری بلنده خانم رئیس معروف تهران + عکس

خبر شیرین / زن باردار ایرانی در صحرای عرفات فرزندش را به دنیا آورد ! +عکس

این زن بیوه با گاو نر به حجله رفت + عکس

اعتراف لیلی به بلای وحشتناکی که بر سر پسر 18 ساله آورد + عکس

تجاوز برادر شیطان صفت به خواهر خود در مقابل نامزدش+عکس

اختلاس 60 میلیاردی کارمند زن برای ازدواج با مرد مورد علاقه

ضمانت وام دانشجویی برای دختران با عکس های برهنگی + عکس

این دامپزشک جوان کرجی را دیده اید؟! / سرنوشت او از 40 روز پیش گره خورده است + عکس

مریم التماس کرد که شوهر دارد ولی من آنقدر تجاوز به او را ادامه دادم تا اینکه حامله شد !

ارتباط چندش آور پسر 18 ساله با خاله اش !

 

کدخبر: 409525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟