به گزارش رکنا، «وی در ادامه گفت: این خیلی خوب است که آقای مرعشی بعنوان یک اصلاح‌طلب، قصد دارد از میان مردم و دولت، مردم را انتخاب کند. اما باید گفت کمی برای این انتخاب دیر شده است و به قول آن ضرب‌المثل ایرانی: «تا مرا دُم تو را پسر یاد است؛ دوستی من و تو بر باد است»...

آقای مرعشی حکماً روزهای ماه عسل خود با دولت یازدهم را خوب به‌خاطر دارند که بدون توجه به مطالبات و انتقادات مردم از این می‌گفتند که: «تمام کارهای روحانی قانونیست».

ایشان در آن روزها یک کلمه علیه دوستان خود که می‌گفتند مردم ناآگاه هستند، یک مشت لبوفروش و راننده تاکسی هستند، قانون‌شکن هستند و دستاوردهای برجام روحانی را نمی‌فهمند؛ موضعی نداشتند و بر خلاف سخن اخیر خود، دولت را در یک «انتخاب عاشقانه» می‌پرستیدند.

حسین مرعشی اگر فراموش کرده اما افکار عمومی به خوبی صبح روز انتخابات مجلس دهم را به یاد دارند که آقای مرعشی سرخوش از رأی آوردن لیستی اصلاح‌طلبان در تهران، بصورت تلویحی مدعی توسعه نیافتگی سیاسی مردم ایران شد و گفت: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف 10 سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند.

فلذاست که این رنگ‌به‌رنگ‌شدن یک‌شبه و این نمایش رو حوضی که برخی معتقدند صرفاً بخاطر عزم اصلاح‌طلبان برای «عبور از روحانی» تدارک شده است در نزد افکار عمومی هرگز مقبول نخواهد بود و مردم هم نیازی به عشق یک شبه آقای مرعشی ندارند.

تندتر شدن آهنگ «عبور از روحانی»

سلامتی: دولت روحانی خوشبین به برجام، ناهماهنگ و بی‌برنامه است

«محمد سلامتی»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل سازمان منحلّه مجاهدین، در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد در توضیح اینکه دولت در حوزه اقتصادی چه باید بکند توضیحاتی را ارائه کرده است.

او با بیان اینکه خوش بینی بیش از حد دولت روحانی به برجام مانع برخی فعالیت‌ها شد، تأکید می‌کند: ضمنا باید اضافه کنم که معمولا دولت‌ها برای موفقیت درعرصه اقتصادی باید اولا برنامه مشخصی داشته باشند و ثانیا برای اجرای آن افراد همفکر و هماهنگ را انتخاب کنند. متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم فاقد هر دو این مهم بوده و هستند.

این انتقادات خیلی تند علیه دولت رئیس‌جمهور روحانی در حالیست که اصلاح‌طلبان برای انتخابات دولت دوازدهم از همین رئیس‌جمهور حمایت کردند و او را در سبد رأی مردم گذاشتند.

فلذاست که به نظر می‌رسد این انتقادات مبنای علمی ندارد و یا ایضا از جهت دلسوزی نیست چه اینکه مادام که زمزمه «عبور از روحانی» در اردوگاه اصلاحات برنخاسته بود، کسی هم این انتقادات را از اصلاح‌طلبان نمی‌شنید.

لازم به ذکر است که درباره بی‌برنامگی و ناهماهنگی اقتصادی در دولت آقای روحانی هم اظهارات سلامتی Health مسموع نیست.

چه اینکه اولا رئیس‌جمهور، صغیر نیست و هنگامی که مردان کابینه‌اش را انتخاب می‌کند، حکما با صلاحدیدهایی دست به این کار می‌زند که جملگی رافع فرضیه ناهماهنگی هستند.

و ثانیا مسئله بی‌برنامگی هم درباره دولت اعتدال، صحیح به نظر نمی‌رسد. آقایان برنامه داشتند اما نکته اینجاست که کانون این برنامه در اتکا به خارج از مرز و چیزی به نام «رفع تحریم و سرمایه‌گذاری خارجی» بود.

و همین مسئله توانست از سرعت دولت بکاهد و سبب برخی ناکارآمدی‌ها شود.

جالب است که فهم این دو ضعف و رصد آنها کار سختی نبود و منتقدان از ابتدا درباره آنها هشدار می‌دادند.

اما سؤال اینجاست که اصلاح‌طلبان چرا با علم به وجود این نقایص بزرگ اما لام تا کام چیزی نمی‌گفتند و اینطور ابراز می‌کردند که ما «فدائیان روحانی» هستیم؟

جالب است که دوستان آقای سلامتی حتی برای رأی‌آوری مجدد روحانی «تَکرار» هم کردند و امروز نیز به نظاره روانه شدن سیل انتقادات و فحاشی‌های اصلاح‌طلبان به سمت دولت نشسته‌اند.

خانیکی: رقصیدن «مائده هژبری» را به رسمیت بشناسید!

«هادی خانیکی»، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مشاور رئیس دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه ایران طی اظهاراتی گفته است:

«ما مرتب در حال تقسیم‌بندی هستیم و خود این تقسیم‌بندی‌ها نشان‌دهنده‌ شتاب تغییر است. اگر این تغییر شناخته شود، به‌دنبال آن تفاوت و تکثر می‌آید و مجدداً در پس آن ضرورت گفت‌وگو برای کم کردن این شکاف‌ها مطرح می‌شود، اما اگر تغییر به رسمیت شناخته نشود، درست مثل داستان همان دختر جوان، مائده هژبری، که در یک زمینه‌ متفاوتی از هنجارها و ارزش‌های جامعه‌ سنتی می‌زیست، این ناهمزبانی یا این تصادم و طرد نسلی به نتیجه‌ای سیاسی می‌انجامد که امثال مائده هژبری را در برابر فرهنگ و آموزش رسمی قرار می‌دهد، اما اگر آن تفاوت را به رسمیت بشناسیم، توانمندی‌هایی به جامعه بخشیده می‌شود که در گذشته وجود نداشته است؛ از جمله توانایی "مدارا و گفت‌وگو با یکدیگر".»

*از باب کنایه باید گفت که دوستان آقای خانیکی پیش از این به همین توصیه عمل کردند که به جای خدمت به مردم، در برج میلاد تهران به تماشای رقص دختران نوجوان نشستند!

ما قضاوت Judgment درباره اظهارات آشکار خانیکی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

پر واضح آنکه در محتوای اظهارات خانیکی اولا مرزی برای حسن و قبح وجود ندارد و انگار هر شرّ و منکر و قبیحی به مثابه تغییری است که بایستی پذیرفته شود تا جامعه دارای توانمندی شود! و ثانیا گویی اسلامی بودن نظام اسلامی و هنجارهایی که هر حکومتی به آنها اعتقاد دارد نیز در صحبت‌های این فرد، عامدانه یا شاید از روی سهو، به فراموشی سپرده شده است و نسبت به آنها تجاهل صورت می‌گیرد...

برخی معتقدند یک جریان منحرف سیاسی در کشور به دنبال نماز گزاردن به سمت قبله نفسانیات و شهوات است و البته نام آنرا «احترام به افکار عمومی» می‌گذارد. بدیهیست که با این کار، اصل وظایف یک حکومت دینی زیر سؤال می‌رود و جامعه هنجارهای عقلانی را از یاد خواهد برد.

قابل تأمل آنکه طرح اظهارات خانیکی در روزنامه دولتی ایران که مستظهر به پشتیبانی دولت است، صورت می‌گیرد.

همچنین گفتنیست، محمد قوچانی، مشاور رئیس‌جمهور روحانی به تازگی از این گفته است که رئیس‌جمهور روحانی «لیبرال» است.

این اظهارات تاکنون از جانب رئیس‌جمهور تکذیب نشده است...

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

هواپیماهایی که در آسمان تصادف کردند! + تصاویر

فوری / خودکشی خونین و هولناک در اهواز / یک آتش نشان مصدوم شد

بی ناموسی در شورای روستایی مظفرآباد! / تجاوز وحشیانه به دختر 16 ساله

شیفتگی 30 دختر به عکس سلبریتی جوان بی حیا / پلیس همدان ردیابی کرد

پای نماینده مجلس در برنامه زنده جنجال به پا کرد + تصاویر

جزییات ناگفته درباره اعدام محمد ثلاث / معاون جنایی دادستان به پمپئو پاسخ داد

وحشت در هواپیمای شخصی شکیرا !

بی حیایی کیم کارداشیان با 2 پسر مدرسه ای! / او دستگیر شد+عکس

تجاوز به سارا با اجازه شوهرش! + عکس

برسد به دست مادرزنم ! / متن نامه زن و مرد جوانی که دیروز با هم در تهران خودکشی کردند؟

"افروز" همزمان صیغه 4 مرد پولدار بود / او با زیبایی فریب می داد

پدرام با شیرین کار بی حیایی کرد تا اجازه ازدواج صادر شود!

«طاها» 8 ماهه درگذشت! + عکس

دختر 9 ساله بخاطر بی حیایی پیرمرد همسایه خودکشی کرد! / در آبادان رخ داد

کدخبر: 400777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟