فرمانده سپاه ایران‌: «تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ‌کس» !

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان تهران تصریح کرد: یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند ، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.

وی تفکر انقلابی و مردم محور را عامل پیروزی در صحنه های جنگ و نبرد سخت با دشمنان دانست و گفت: این دستاورد بزرگ دفاع مقدس، تجربه‌ای است که برای همه دوران‌ها و بحران‌های ملی در کشور می‌تواند حلال مشکلات و عامل عبور از چالش های بزرگ قرار گیرد.

جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای جبهه مقاومت اسلامی ، نقش مردم در حل معضلات و مشکلات فراروی کشور را مهم و بی بدیل توصیف و تصریح کرد: تفکر مقابله موفق با بحران های بزرگ بدون حضور مردم میسر نیست و هیچ گاه نباید تفکر نگاه به مردم را مزاحم پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های کشور دانست، همانگونه که باور و نگاه به مردم در جنگ تحمیلی توانست دستاوردی بزرگ را برابر صف آرایی دنیای استکبار برای ما رقم بزند.

وی بنی صدر را پرچمدار و از طلایه داران مزاحم دانستن نقش مردم در حل مسئله جنگ خواند و اظهار کرد: بنی صدر با تفکر لیبرالی و اهمیتی که به روش جنگ کلاسیک می‌داد، مانع حضور تفکر انقلابی و نقش آفرینی مردم در جنگ تحمیلی دشمنان بود و بر اساس همین نوع نگاه نیز مانع واگذاری سلاح و تجهیزات به سپاه به عنوان یک نیروی انقلابی و مردمی بود.، درحالی که پس از حذف بنی‌صدر و تحول تفکر در فرماندهی و مدیریت اجرایی صحنه نبرد که توام با حاکم شدن نگاه انقلابی و نقش آفرینی مردم بود، پس از ۸ ماه شاهد آزادسازی خرمشهر و دیگر مناطق اشغالی کشورمان از لوث وجود پلید ارتش بعثی صدام بودیم.

وی تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس را چراغ راهنمای امروز و فردای ما برای حل مشکلات بزرگ جامعه و بحران های ملی توصیف و تصریح کرد : الگوی تفکر انقلابی و مردم پایه دفاع مقدس ملت ایران امروز در جغرافیای مقاومت اسلامی الگوی رزمندگان قرار گرفته و پیروزی‌های بزرگ و تاریخ‌ساز علیه تروریسم تکفیری و جنگ‌های نیابتی را رقم زده است.

فرمانده کل سپاه تفکر انقلابی و مردم محور را عامل پیروزی در صحنه های جنگ و نبرد سخت با دشمنان دانست و گفت : این دستاورد بزرگ دفاع مقدس ، تجربه ای است که برای همه دوران ها و بحران های ملی در کشور می تواند حلال مشکلات و عامل عبور از چالش های بزرگ قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : حل مشکلات کشوردر زمینه های مختلف حتی در عرصه اقتصاد، آسان تر از جنگ است، اما باید با نگاه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و اعتقاد به حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله مردم ، پای در میدان مبارزه گذاشت تا به فضل الهی همانگونه که دوران دفاع مقدس به دورانی باشکوه و اقتدار آفرین برای نظام اسلامی و ملت ایران تبدیل شد ،در عرصه جنگ اقتصادی نیز بتوانیم بر توطئه و خباثت دشمنان فائق آییم.

وی از حضور و ایفای نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در عرصه سازندگی به عنوان شاهد مثال موفقی برای نقش پذیری مردم در عرصه عمران و آبادانی کشور یاد کرد و با قدر دانی ازاقدامات و تلاش های انقلابی وجهادی قرارگاه در حل مشکلات مردم به ویژه رفع مشکل اخیرآب آشامیدنی مردم استان خوزستان ، گفت : بی تردید در صورتی که این روحیه و تفکر در سایر حوزه ها نیز مورد اهتمام قرار گیرد شاهد پیشرفت و پیش روندگی هر چه بیشتر در آن حوزه ها خواهیم بود.

جعفری تصریح کرد : فشارها و دشمنی‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره وجود داشته و بدیهی است که انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار مقابله با ظلم و یاری گر مظلومان، با فشارهای همه‌جانبه دشمن مواجه شود، اما راه مقابله با این توطئه‌ها "نگاه به درون" و برخورداری از "باورانقلابی" است که با حل آن مشکلات نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد ایستادگی و مقاومت بدون نگاه به بیرون، با تکیه به مردم مبنای پیروزی نظام و ملت ایران طی چهار دهه اخیر به ویژه در صحنه های سخت و دشوار بوده است و تاکید می‌کند" هزینه مقاومت برابر دشمن به مراتب پایین تر از هزینه سازش است" .

وی با اشاره به پیشرفت ها و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی و امنیتی یادآور شد : حاکم بودن مبنای فکری و دیدگاه مدیریتی اعتقاد به مردم و نگاه انقلابی سبب شده است که در حوزه امنیت و دفاع از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار باشیم.

فرمانده کل سپاه ایفای نقش مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی را از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس نیز با بهره گیری از تجارب ارزشمند دوران مقاومت و ایستادگی ، می توانند در رفع مشکلات و معضلات مردم حضورو نقش آفرینی اثربخش داشته باشند.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده کل سپاه ، ازجمعی از فرزندان شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تقدیر شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزار و اذیت گروهی به شهلا داخل خودروی پژو + عکس مردان بی حیا

زنی در دریا غرق شد و 18 ماه بعد با همان لباس‌ها زنده پیدا شد+ عکس

قاتلان وحید مرادی چطور در زندان قمه و چاقو ساختند؟ / تصویر داخل زندان

سفر تایلند برای مرد جوان دردسر ساز شد! / زنش دست و پای او را بست و عقیمش کرد +عکس

ماجرای ذوب کردن سکه ها برای قاچاق به خارج

فرناز شوهر داشت / فرامرز در پوشش برادر او را به دام کشید !

این پسران مجبور به آزار شوم مادرانشان شدند ! + جزییات تکاندهنده

4 نفر زنده زنده در پراید منفجر شدند

فوری / بانک بهبهان آتش گرفت! +تصاویر

جزئیات جدید از قتل فجیع فرزند امام جمعه خاش + عکس

راز این مدرسه مخفی لو رفت!

طاهر 15 ساله در تهران بَردگی می کند! / همه درآمدم برای رئیس است !

دستگیری متهم پرونده خبر اجساد کودکان بدون کلیه در زاهدان!

2 خواهر همزمان شوهران خود را در زاهدان به قتل رساندند!

 

کدخبر: 395522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟