به گزارش گروه سیاسی رکنا، شکراله حسن بیگی معاون قضایی و رئیس گشت مشترک تعزیرات استان تهران در نشست خبری کمیسیون تنظیم بازار Store که امروز(شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبه دولت برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های وارد کننده کالا با ارز دولتی و عرضه این نوع کالا‌ها به قصد گرانفروشی، دستگاه‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، پلیس Police آگاهی و گمرک بر آن شدند تا گشت‌های مشترکی در استان تهران برای بررسی و ارزیابی کالا‌های وارداتی برگزار کنند.

وی افزود: بر اساس لیستی که بانک مرکزی ارائه داده است، بنا شد که شرکت‌های وارد کننده کالا با نرخ ارز دولتی مورد بررسی قرار گیرند.

حسن بیگی گفت: در هفته گذشته یک شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه حدود ۲۰ هزار تلفن با ارز دولتی وارد کشور کرده و تنها ۱۵ هزار عدد از این کالاها را با قیمت بالاتری به فروش رسانده بود، بر همین اساس بنا شد تا با درخواست وارد کننده این کالا برای ارائه مدارک و مستندات، این موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: با مکاتباتی که با وزیر ارتباطات داشتیم، مقرر شد که این پرونده برای بررسی و رسیدگی بیشتر به تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شود.

معاون قضایی و رئیس گشت مشترک تعزیرات استان تهران تصریح کرد: تعداد شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه به کشور با ارز دولتی بسیار زیاد است که باید تمام کالا‌های این شرکت تک به تک مورد بررسی و سنجش قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نوسانات در بازار تلفن همراه، برخی شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه اقدام به گرانفروشی چند میلیونی به صورت دلالی و واسطه‌ای کردند که همین موضوع باعث افزایش قیمت این کالا در بازار شد.

حسن بیگی گفت: برخی کالا‌ها مانند تلفن همراه که باید در سطح استان به دست مصرف کنندگان می‌رسید، به دست دلالان و واسطه‌ها افتاد که همین موضوع منجر به افزایش قیمت این کالا‌ها شد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات با کمک دستگاه‌های نظارتی تمام کالاهایی که با ارز دولتی خریداری می‌شوند، اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را ارزیابی کرده و با آن‌ها برخورد کرد، چرا که این موارد به عنوان کالای قاچاق Contraband محسوب می‌شوند و پرونده این اشخاص برای بررسی بیشتر به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

دستگیری خانم دکتری که بیماران را برده بی حیایی خود کرد! +عکس

راحله ایدز داشت به نوزاد بی پدرش شیر نداد و او را فروخت! + جزییات تکاندهنده

اجبار یا اعتراض؟ / بازاریان چرا مغازه های خود را بسته بودند؟ + فیلم

خودکشی یک زن سرشناس در جهان / مرد نظافتچی صحنه وحشتناکی دید + عکس

این مرد قوی هیکل معروف پول می گیرد تا در کنار سلبریتی ها باشد

دختر 7 ماهه داخل دیگ شیر افتاد و مُرد / در عجبشیر رخ داد

وحشتناکترین قاتل/ مرگ زن جوان بعد از قطع 4 دست و پایش + عکس

مرد کارتن خواب امیر 18 ساله را آزار داد؟! / قتل در خرابه لو داد!

معلم مسن از شاگرد 13 ساله اش بچه دار شد+عکس

سلفی کثیف زن شوهردار با پسر 15 ساله همسایه + تصاویر

جنازه دختر 8 ساله در وضعیت ناجوری پیدا شد!

سر زده به دفترکارشوهرم رفتم وصدای زنانه داخل اتاق حالم را بد کرد!+جزئیات

معشوقه زنم وقتی سر زده وارد خانه شدم خودش را کشت

 

کدخبر: 393686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟