ترامپ در تازه ترین قلدری هارلی- دیویدسون را تهدید کرد! + جزییات

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (سه شنبه) به موتورسیکلت‌سازی «هارلی-دیویدسون» هشدار داد در صورت خارج کردن برخی از خطوط تولید خود از این کشور، باید مالیات سنگینی بپردازد. رئیس جمهور آمریکا این شرکت را متهم کرد که از تعرفه های تلافی جویانه اتحادیه اروپا به عنوان توجیهی برای انتقال خطوط تولیدش به خارج از آمریکا سوء استفاده می کند. ترامپ Trump هشدار داد در صورتی که هارلی دیویدسون به این اقدام مباردت کند، برای فروش موتورسیکلت هایش در داخل خاک آمریکا باید مالیات سنگینی بپردازد.
ترامپ در یک پیام توییتری نوشت هارلی-دیویدسون اوایل سال جاری میلادی، از تصمیم خود برای انتقال بیشتر بخش عملیاتی خود در کانزاس سیتی به تایلند خبر داده بود. این تصمیم بسیار پیش از وضع تعرفه های تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه کالاهای آمریکایی اتخاذ شده بود. بنابراین، آنها (مسئولان هارلی-دیویدسون) از تعرفه های تجاری اتحادیه اروپا تنها به عنوان بهانه ای برای عملی کردن این تصمیم استفاده می کنند. (این اقدام آنها) نشان می دهد که تجارت تا چه حد ناعادلانه و نابرابر است، اما ما این مشکل را حل خواهیم کرد.
ترامپ همچنین مدعی شد: ما کشورهای دیگر را به کاهش و حذف تعرفه های گمرکی (بر کالاهای آمریکایی) و موانع تجاری که سال ها به طور ناعادلانه علیه کشاورزان، کارگران و شرکت های آمریکایی اعمال شده بود، وادار می کنیم. ما بازارهای تعطیل شده را بازگشایی می کنیم ... آنها یا باید عادلانه بازی کنند و یا اینکه تعرفه بپردازند.
موتورسیکلت سازی هارلی-دیویدسون که دفتر مرکزی آن در ایالت ویسکانسین آمریکا قرار دارد، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد برای در امان ماندن از تعرفه‎های گمرکی جدید و تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه آمریکا، خطوط تولید موتورسیکلت‌های ارسالی به کشورهای عضو این اتحادیه را از آمریکا خارج و به تأسیسات بین المللی خود منتقل خواهد کرد.
اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام ترامپ در وضع تعرفه های گمرکی بر آلومینیوم و فولاد وارداتی به آمریکا و در اقدامی تلافی جویانه، وضع تعرفه های گمرکی 25 درصدی بر برخی کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله موتورسیکلت های هارلی دیویدسون را از بیست و دوم ژوئن (اول تیرماه) آغاز کرد.

 

کدخبر: 392722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟