روزنامه "لوموند" فرانسه روز جمعه گزارش داده بود که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در نامه‌ای به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، تهدید کرده است در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰، علیه این کشور اقدام نظامی می‌کند.

شاهین السلیطی، از مقامات پیشین اطلاعاتی قطر در حساب توئیتری خود به این تهدید پادشاه عربستان واکنش نشان داد و نوشت: داشتن هر گونه سامانه‌‌ای برای دفاع از تمامیت ارضی، استقلال Esteghlal و محافظت از دستاوردها حق قانونی قطر است و از ابراز نگرانی‌ عربستان تعجب می‌کنم.

وی همچنین خطاب به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نوشت:‌ باید بهMBS (حروف اختصاری نام محمد بن سلمان که در رسانه های غربی معمولا او را با این حروف خطاب می کنند) اطلاع دهم که قطر خرید سامانه اس-۴۰۰ را انجام داده، آن را با موفقیت آزمایش کرده و این سامانه هم‌اکنون بخشی از نیروی دفاع هوایی قطر است.

پیش از این نیز فهد بن محمد العطیه، سفیر قطر در مسکو، در ماه ژانویه خاطر نشان کرده بود که کشورش قصد دارد به این نمونه از سامانه‌های دفاع ضد موشکی مجهز شود. وی این سیستم را یکی از کامل‌ترین سیستم‌ها در جهان معرفی کرده بود. به گفته سفیر قطر در روسیه، چانه زنی‌ها با کرملین در «مراحل پیشرفته» قرار دارد.

کدخبر: 385885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟