نقش دختر ترامپ در پرونده دور زدن تحریم توسط ایران

چین 5 علامت تجاری جدید برای تجارت ایوانکا ترامپ Trump دختر رئیس جمهور آمریکا را تأیید کرد. این در حالی است که دو روز پیش دولت ترامپ به قانونگذاران آمریکا اعلام کرده بود: «پس از موافقت شرکت تلفن همراه ZTE چین با پرداخت جریمه سنگین و تغییرات مدیریتی، به توافق رسیده تا این شرکت به کسب و کارش بازگردد.»

به گزارش کانال ایران، تأییدیه این علامت های تجاری نگرانی های جدیدی را درباره مناقشات جدید در تجارت خانوادگی ترامپ افزایش می دهد.

5 علامت تجاری جدید ایوانکا ترامپ ،درحالی تأیید شد که درست چند روز قبل ترامپ اعلام کرده بود که در حال کار کردن روی یک معامله بحث برانگیز برای محدودیت ها علیه شرکت مخابراتی ZTE چین است.

بنا به گزارشها یک برند تجاری دیگر او نیز مجوز گرفته است. علائم تجاری ایوانکا ترامپ، حق انحصاری تجارت محصولاتی متنوع در بازارهای چین را به او می دهد که می تواند به میلیون ها دلار سوددهی برسد.

برنامه ها برای علائم تجاری از یک سال پیش در روز 7 ماه می ارائه و سپس ثبت برند شدند. فقط 5 روز بعد ترامپ اعلام کرد که در حال کار کردن روی قراردادی برای رفع تحریم ها و موانع تجاری علیه شرکت تلفن همراه ZTE چین است. در عین حال، حدود 72 ساعت قبل از پیامش درباره ZTE، چین بی سر وصدا برای اختصاص وامی 500 میلیون دلاری به پروژه پارک اندونزیایی که در آن رئیس جمهور شریک بود موافقت کرد. بانک های چینی نیز برای دادن وام 500 میلیون دلاری برای این پروژه موافقت کردند.

شهروندان از روی مسئولیت پذیری و اخلاق در واشنگتن دی سی، گفتند که معامله علامت تجاری نگرانی ها درباره تجارت های بین المللی خانوادگی ترامپ و تنش ها در منافع آنها را افزایش می دهد.

یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد که ایوانکا ترامپ به عنوان مشاور کاخ سفید در حوادث Accidents دیپلماتیک باوجود افزایش درگیری ها و منافع تجاری اش نشان داد که نماینده ایالات متحده است.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که با در نظر گرفتن جریمه 1.3 میلیارد دلاری برای شرکت ZTE «بزرگترین شرکت چندملیتی فعال در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی» که متهم به دور زدن تحریم ها علیه ایران و کره شمالی بوده به توافق رسیده است. این شرکت می تواند فعالیت های تجاری اش را در آمریکا از سربگیرد.

سناتور مارکو روبیو نماینده ایالت فلوریدا روز جمعه اعلام کرد که این معامله با دموکرات ها و جمهوری خواهان غیرممکن است و سبب خرد شدن شرکت های آمریکایی خواهد شد و از ما جاسوسی وسرقت خواهد شد.

چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا طی بیانیه ای گفت: ما همه می دانیم که چین در سرقت Stealing مالکیت معنوی ما دخیل است. اما هیچ راهی بهتر از ZTE برای ما وجود ندارد و ما قصد داریم اجازه دهیم آنها در اینجا فعالیت کنند و بادقت کارهای آنها را رصد کنیم و این وظیفه ما در کنگره است و وظیفه رئیس جمهور است که از ما حفاظت کند.

چاک شومر رهبر اقلیت دمکرات سنا نیز در توئیتی ضمن انتقاد از ترامپ از این تصمیم وی ابراز ناامیدی کرد. وی در توئیتی نوشت: «اگر دولت آمریکا به این توافق عمل کند، ترامپ در واقع بار دیگر به بزرگ شدن (اقتصاد) چین کمک می کند. صرف جریمه کردن و تغییر در اعضای تیم مدیریت این شرکت امنیت ملی یا اقتصاد آمریکا را حفظ نمی کند و این امر به مثابه پیروزی بزرگی برای رئیس جمهوری چین و عقب نشینی ترامپ خواهد بود. هر دو حزب اصلی آمریکا درکنگره باید برای توقف این توافق متحد شوند.»

ترامپ همچنین از «چاک شومر» سناتور آمریکایی و «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل سیاست هایشان در قبال این شرکت چینی انتقاد کرد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: «سناتور (دمکرات) چاک شومر و باراک اوباما به شرکت سازنده تلفن همراه ZTE اجازه دادند بدون هیچ نظارت امنیتی رونق پیدا کند. من این پرونده را بستم و بار دیگر آن را با سطح بالایی از ضمانت امنیتی، تغیییر در مدیریت و هیات مدیره و پرداخت جریمه 1.3 میلیارد دلاری به ازای خرید قطعات امریکایی باز کردم. دمکرات ها کاری به جز شکایت و مانع تراشی نمی کنند.»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دوست صمیمی شوهرم به من علاقمند شد / مغول با روسری شوهرم را خفه کرد و به خارج از مشهد برد + عکس

عکس / صحنه دلخراش مرگ سرنشینان یک پژو 206 در سیل زنجان

اسید پاشی روی خودروهای پارک شده میهمانان افطاری در میرداماد تبریز + عکس

لبخندهای 3 خواهر و برادر ماهشهری به زندگی / یک ماه پس از زندانی شدن پدر و نامادری + عکس

انتقام وحشیانه مردان فامیل از زن زیبا در غیاب شوهرش / او از دوبی برگشته بود! +عکس

شهاب صاحبخانه مزاحم را در تهران کشت / او وقتی من در خانه نبودم وارد خانه ام شده بود!

دختر 18 ساله ای که مرد 60 ساله خواستگارش بود! / گریه های پدرم را دیدم و به امام رضا(ع) پناه بردم

حکم جالب دادگاه لنگرود برای شکارچی پرندگان مهاجر

مجسمه ای که اشک می ریزد

بن سلمان در کما+ جزییات

وقتی با پارسا وارد خانه اش شدم 3 دوستش منتظرم بودند / وقتی دختر دانشجو به هوش آمد، شوکه شد!

«قیصر» در تشییع‌جنازه «داش فرمون» / حاشیه هایی از مراسم که نخواندید + عکس

کدخبر: 384143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟