به گزارش گروه سیاسی رکنا، این نوار صوتی که از سوی پلیس Police اسپانیا ضبط شده، حاوی مکالمات «الکساندر تورشین» معاون رئیس بانک مرکزی روسیه است که ارتباط نزدیکی را با قانونگذاران آمریکایی و انجمن ملی سلاح آمریکا شکل داد و این ارتباط در نهایت به جلسه دیداری با پسر ارشد ترامپ Trump در سال 2016 منتهی شد.

این نوار صوتی، حاوی مکالمات تورشین و «الکساندر رومانف» شهروندی روسی است که به پولشویی محکوم شده است. محتوای مکالمه این دو در مورد جلسه دیدار تورشین با دونالد ترامپ جونیور در ماه می 2016 است.

تماس های معاون بانک مرکزی روسیه با انجمن ملی سلاح آمریکا و استفاده بالقوه از این گروه از سوی روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات 2016 آمریکا، توجهات بالایی را به خود جلب کرده است.

اف بی آی در حال تحقیق در مورد تزریق غیرقانونی پول از سوی تورشین به این انجمن است که گفته می شود برای کمک به «دونالد ترامپ» برای پیروزی در انتخابات 2016 انجام شده است. این انجمن بیش از 30 میلیون دلار برای تقویت ستاد انتخاباتی ترامپ در جریان انتخابات آن سال هزینه کرد.

در همین حال، تورشین یکی از 17 شهروند روسی است که به تازگی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مشمول تحریم شدند.

انجمن ملی سلاح آمریکا چندی پیش اعتراف کرد که 23 مورد کمک اهدایی از سوی اشخاصی مرتبط با روسیه را از سال 2015 دریافت کرده است.

همچنین گزارشی که در ماه جاری میلادی از سوی «دایان فاینستاین» مقام عالی رتبه کمیته اطلاعات سنا منتشر شد، حاکی است که این کمیته اسنادی را دریافت کرده مبنی بر اینکه کرملین از انجمن ملی سلاح آمریکا به عنوان ابزاری برای کمک به ترامپ و ستاد انتخاباتی اش استفاده کرده است.

پسر ارشد ترامپ پیشتر تلاش کرد نشست خود با تورشین را کم اهمیت جلوه دهد. اما پرسش مهم این است که آیا مکالمات ضبط شده پلیس اسپانیا که اکنون در اختیار اف بی آی است، داستانی متفاوت را روایت می کند؟

احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی مطرح است که دونالد ترامپ جونیور چندی پیش دیدار خود با نماینده دو شاهزاده عرب در آستانه انتخابات 2016 آمریکا را مورد تائید قرار داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از ارتباط مخفیانه امارات و عربستان با پسر ارشد ترامپ قبل از انتخابات آمریکا خبر داد؛ گزارشی که نشان می دهد روسیه احتمالا تنها کشوری نیست که به دنبال فرستادن دونالد ترامپ به کاخ سفید بوده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزییات فرار بن سلمان از کاخ با بدنی خون آلود

جوان 18 ساله که روی طناب دار مُرده بود زنده شد / در چابکسر رخ داد

این ستاره های خانم و آقا رفتارهای زشتی دارند + عکس و جزییات

رفتارهای خونسردانه مردی با چاقویی فرو رفته در سرش + فیلم عجیب

فیلم / وحید مرادی امروز در خانه حسین گودرزی قتل را بازسازی کرد + اختصاصی

جزییات مرگ یک زندانی با شوکر برقی در زندان بیرجند + عکس و سند

اعترافات شوکه کننده یک زن/ شوهرم پدر نوه دختری ام است ! + عکس

نامه تکاندهنده شهناز به شوهرش از اقدام بی شرمانه یک مرد

حمید صفت از زندان آزاد می‌شود / این خواننده اعدام نخواهد شد!

قتل عاطفه 9 ساله برای دزدیدن کلیه هایش ! / قاتل جسد را آتش زد + عکس دختربچه

پیدا شدن اجساد خلبان هواپیمای یاسوج ، رییس هیات والیبال و مادر 2 برادر

این شیاد را می شناسید؟! او به زنان تهرانی پیشنهاد ازدواج می داد + عکس

این 3 زندانی شکارچیان شب های تهران بودند + عکس بدون پوشش

آخرین خبر از جنجال خوردن گربه ها در روستاهای فقیر سیستان و بلوچستان + عکس

ناصر ملک مطیعی ستاره ماندگار سینمای ایران درگذشت + آخرین مصاحبه

این 2 دزد مهربان را می شناسید! / درخواست قاضی از مردم تهران+فیلم گفتگو وعکس

کدخبر: 383758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟