فوری / ترامپ با تحریم های جدید از برجام خارج می شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، برجام، این توافق پر فراز و نشیب که از ابتدا موضوع مناقشات زیادی بود امشب به یکی از مهمترین گره‌های تاریخش رسیده است. دونالد ترامپ Trump Trump بلاخره امشب تصمیمش را در مورد باقی ماندن یا خروج از این توافق که از آغاز ریاست جمهوری‌اش همواره از آن انتقاد کرده اعلام خواهد کرد. ترامپ پیش از این چند بار پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است ولی گفته می‌شود با تندتر شدن موضعش علیه ایران بر اثر تغییراتی که در کابینه‌اش رخ داده و روی کار آمدن مایک پمپئو و جان بولتون این بار تصمیم او متفاوت خواهد بود. علیرغم تلاش‌های زیاد اتحادیه اروپا و روسیه برای متقاعد کردن ترامپ در مورد باقی ماندن آمریکا در برجام، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند او از برجام خارج خواهد شد. او پیشتر گفته است در سخنانش "سورپرایزی" برای دنیا خواهد داشت.

امشب خواهیم دید سرنوشت برجام پرحاشیه که دولت حسن روحانی آن را نقطه قوت خود عنوان می‌کند ولی منتقدان داخلی و خارجی بسیاری دارد چگونه رقم خواهد خورد. همچنان که چشم جهان به سخنرانی دونالد ترامپ در ساعت 10:30 است با ما با پوشش لحظه به لحظه اخبار آن همراه باشید.

فوری/رویترز از قول چند نفر از اعضای کنگره نوشت تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام است.

10:42 سخنرانی ترامپ آغاز شد.

ترامپ: حکومت ایران صادر کننده تروریسم و هرج و مرج به دنیاست. در سالهای گذشته دولت قبلی وارد توافقی بد با ایران شد. روی کاغذ قرار بود برجام از ما علیه ایران و سلاح‌های اتمی حفاظت کند ولی توافق هسته‌ای عملا به ایران کمک کرد از نظر تسلیحاتی پیشرفت کند و با برداشتن تحریم‌ها ایران در منطقه قوی شد و دست بالا را گرفت. آمریکا به ایران پول نقد داد و من از این موضوع شرمنده هستم. این توافق می‌توانست سازنده باشد ولی نبود. وعده‌های ایران در مورد برجام دروغ بود. هفته گذشته اسرائیل مدارکی نشان داد که ایران به توافق پایبند نبوده. ایران پول‌های به دست آمده از رفع تحریم‌ها را خرج سلاح کرد. این توافقی بود که بد مذاکره شده و حتی اگر ایران به بندهای آن عمل کند می‌تواند به آستانه ساخت سلاح هسته‌ای برسد. اگر برجام باقی بماند رقابت تسلیحاتی در منطقه به راه خواهد افتاد. بند مربوط به بازرسی از نیروگاه‌های اتمی در ایران ناقص است. من قبلا اعلام کردم توافق هسته‌ای یا باید اصلاح شود یا به اتمام برسد. ما با دوستانمان در خاورمیانه هم مشورت کرده‌ایم و بعد از این مشورت‌ها برای من بسیار روشن شده که نمی‌توانیم با برجام جلوی ساختن سلاح اتمی توسط ایران را بگیریم. ایران در آستانه دستیابی به سلاح اتمی قرار خواهد گرفت. من اعلام می‌کنم که آمریکا از برجام خارج می‌شود. ظرف چند دقیقه آینده فرمان ریاست جمهوری را امضا خواهم کرد که طبق آن تحریم‌ها علیه ایران به روال سابق بازخواهد گشت. ما بالاترین سطح تحریم ها را علیه ایران اجرا خواهیم کرد. هر کشوری هم در دور زدن تحریم‌ها به ایران کمک کند تنبیه خواهد شد.هیچ کس نمی‌تواند آمریکا را گروگان hostage بگیرد. آمریکا تهدید توخالی نمی‌کند و وقتی من وعده می‌دهم به آن عمل می‌کنم. الان وزیر خارجه من در راه کره شمالی است تا با آنها برای برقراری توفقی مذاکره کند. ما تلاش خواهیم کرد راهی پیدا کنیم که ایران را کنترل کنیم. تحریم های بسیار قوی علیه ایران اعمال خواهد شد. 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تنبیه شوک آور دختر آبادانی بخاطر مرد بودن ناظم مدرسه! / جزییات شکایت از خانم مدیر + تصویر سند

تجاوز وحشیانه به زن تهرانی در پارک / مرد معتاد به اعدام محکوم شد

محاکمه دو کشتی گیرمعروف تهرانی به خاطر آدم ربایی + عکس

پایان خونین ارتباط مشکوک یک مرد با زن همسایه / مکالمه ضبط شده زن و مرد به دست شوهر رسیده بود + عکس

آزار و شکنجه دختر تهرانی با دستان بسته از سوی 2 مرد افغان در ویلای قیطریه + عکس و فیلم

تکرار یک فاجعه این بار در سمیرم / کودک آزاری پدر برای انتقام از زنش

ناگفته هایی تلخ از قتل نجمه 20 ساله در دسیسه نامادری شیطان صفت + عکس

این جوان 18 ساله بخاطر دفاع از ناموس مادر پای چوبه دار رفت+عکس

 مرگ دختر زیبای مدلینگ در خلوتگاه پزشک 41 ساله !+عکس

فوری / پدر بوکس ایران درگذشت + عکس

خودکشی مادر 18 ساله پس از قتل دختربچه اش داخل هتلی در مشهد + جزییات تلخ

جزییات ترور مسلحانه 2 بسیجی در خوزستان

حمله وحشیانه مدیرشرکت به کارمند زن برای پنهان ماندن ارتباط شوم / این زن از مدیر باردار شده بود

3 ساعت تجاوز وحشیانه یک زن در شب خلوت + عکس

مهدی قصد داشت به زور با منشی شرکتم همخوابی کند!

حکم بی نظیر قاضی تهران برای پیوند فک متهم به صورت شاکی!+ عکس

کدخبر: 378645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟