دعوت سفارت رژیم صهیونیستی از مقامات مصری جهت حضور در مراسم سالگرد "تاسیس اسرائیل"

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، این سفارتخانه صدها دعوتنامه را برای وزراء، نمایندگان پارلمان، تجار، چهره‌های فرهنگی و روزنامه‌نگاران این کشور جهت حضور در این مراسم فرستاده است.

به نوشته آحارونوت، دیوید گوبرین، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره برای اولین بار و پس از گذشت بیش از یک دهه که اسرائیل هیچ فعالیت رسمی در مصر نداشته، این مراسم را در قاهره برگزار خواهد کرد.

سایت عبری زبان "آی۲۴" اعلام کرد، شائول بن ادیریت، سرآشپز اسرائیلی به همراه دو تن از همکارانش برای میزبانی در این جشن و نظارت بر لیست غذاها عصر امروز (دوشنبه) وارد قاهره خواهد شد.

لیست غذاهایی که تهیه خواهد شد، شامل دنده کباب، انواع غذاهای عربی نظیر مسَبَحة، فلافل، انواع مختلف سالادها،‌ ماهی و انواع شیرینی از جمله "قطایف" خواهد بود.

این سایت در ادامه تاکید کرد، اسرائیل در سال‌های اخیر علاوه بر حوادث Accidents انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ و یورش مردم خشمگین به ساختمان سفارت، به دلیل هشدارها درباره احتمال حمله هیچ فعالیت رسمی در مصر نداشته است.

در دسامبر ۲۰۱۷ اتحادیه خبرنگاران مصری با برگزاری تظاهراتی در قاهره علیه اشغالگری، پرچم اسرائیل را در نزدیکی این سفارتخانه آتش زدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 378193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟