مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد +فیلم
حجم ویدیو: 25.71M | مدت زمان ویدیو: 00:03:55

به گزارش گروه سیاسی رکنا، در این مراسم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی,حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید حسن و سید علی خمینی نوادگان بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و مسئولان لشگری و کشوری حضور دارند.

روحانی

در این مراسم پسر آیت الله جوادی آملی در سخنانی به تشریح شخصیت و مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی می پردازد.

کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز روز دوشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری ، سید حسن خمینی، جمعی از وزیران دولت دوازدهم ، مقامات کشوری و لشگری و مهمانان خارجی و داخلی، شخصیت های سیاسی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی با صبوری برای دستیابی به ایرانی آزاد و آباد تلاش کرد

محسن هاشمی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدرسه عالی شهید مطهری اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی فکر می‌کرد ایران ظرفیت بسیار بالایی برای رفاه مردم دارد و باید برای اعتدال و دوری از افراط و تفریط تلاش کرد تا ایران در جهان اسلام و دنیا سربلند شود تا هم مشکلات داخلی حل شده و هم مشکل جهان اسلام، ایشان اعتقاد داشت مشکل فلسطین نیز با قدرت‌گیری جهان اسلام حل خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم همانطور که آیت‌الله هاشمی می خواستند چهره فقر از ایران برود و ما شاهد رفاه مردم باشیم.

هاشمی با اشاره به اینکه یک سال از فقدان آیت‌الله هاشمی گذشته است، تاکید کرد: واقعا در یک سال گذشته مردم، علما، اساتید و فرهیختگان ما را در همدردی شرمنده کردند. من از مردم و کسانی که در این مراسم شرکت کردند تشکر می کنم.

زنگنه: آیت‌الله هاشمی برای نظر دیگران ارزش قائل بود

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت الله هاشمی به امام و رهبری، مردم و انقلاب عشق داشت؛ وقتی کاری که برای عزت و سربلندی امام بود، می دید اشک در چشمانش دیده می شد.

وی افزود: در مدتی که وی را دیدم فهمیدم که از هوش سرشار ذهنی، تلاش و مجاهدت ها برای ساختن خود و تسلط بر نفس خویش برخوردار بود.

وزیر نفت ادامه داد: مرحوم هاشمی انسان صبور پرتوان و شکیبایی بود، هرگز عصبانی نمی شد و در مسائل مختلف با تدبیر عمل می کرد ضمن اینکه نظرات دیگران را می شنید و برای دیگران ارزش قائل بود.

وزیر فرهنگ: آیت الله هاشمی مدیر برجسته انقلاب بود

سیدعباس صالحی در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عالم دینی و محقق اسلامی بود. فردی که با تفسیر  راهنما و نوشته‌های متعدد در تاریخ مکتوب ایران جایگاه خاصی دارد. آیت الله هاشمی در سال‌های متمادی تحصیل و تحقیق خود و چه در زمان زندانی بود یکی از محققان دینی و برجسته اسلامی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب اسلامی بود و از سال ۱۳۴۱  تا زمان وفات ایشان او با انقلاب زیست و حرکت کرد، انقلابی بود و انقلابی ماند.

صالحی یاد آور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار رهبر و امام راحل به عنوان پیرو و یار حضور داشت و خدمات قابل توجهی برای پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس و توسعه انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک مدیر برجسته انقلاب، هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم دوران جنگ و سازندگی بود. ایشان با انقلاب عجین بود و انقلاب ما با نام ایشان پیوند خواهد خورد.

آیت‌الله هاشمی همواره بر عهد خود با نظام و مردم استوار ماند

آیت‌الله مرتضی جوادی آملی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی در مدرسه شهید مطهری اظهار کرد: حضور مردم از طبقات و اقشار مختلف، علما و روحانیون، مسئولان نظام، اساتید، طلاب و دانشجویان برای قدردانی از مجاهدت‌ها و خدمات خالصانه سربازی است که از یک روستای گمنام به میدان آمد و در عالی ترین کرسی‌های نظام قرار گرفت و خادمانه برای اسلام انقلاب و نظام جانفشانی کرد و به تعبیر امام تا نزدیک شهادت پیش رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در راه اسلام و انقلاب همه خطرات را به  جان خرید افزود: او در فراز و فرودهای انقلاب با عهدی که با امام(ره)، نظام و مردم بسته بود، تخطی نکرد. سخن آیت‌الله هاشمی از ابتدا تا انتها همواره اسلام، نظام، انقلاب و رساندن ایران به جایگاه رفیع و شایسته این ملت بود و همواره بر عهد خود استوار ماند.

این استاد حوزه با اشاره به پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی تصریح کرد: در این پیام رهبری تاکید دارند که با وجود اختلاف نظر و تفاوت در اجتهاد، پیوند محبت این دو نفر به هیچ وجه گسیخته نشد و به رغم تلاش خناسان این پیوند ماندگار ماند این پیام نشان دهنده عظمت و جایگاه ‌آیت‌الله هاشمی است. امام راحل همراهی آیت‌الله هاشمی و رهبری انقلاب را تعیین کننده برای انقلاب می دانستند.

n82792424-72104340

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟