به گزارش گروه سیاسی رکنا، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه‌ بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی آق قلا در این باره گفت: بانک‌هایی که سود بالاتر از نرخ اعلام شده‌ بانک مرکزی برای تسهیلات از تولیدکنندگان استان دریافت می‌کنند شناسایی شده و به زودی با دادستان مرکز استان با مسئولان این بانک‌ها دیدار و برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود.

وی افزود: نرخ بالای تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری و توسعه‌ واحد‌های تولیدی در استان را با مشکل مواجه می‌کند که این امر با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است منافات دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان در جمع تولید کنندگان شهرک صنعتی اق قلا بار دیگر با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه قضا از تولید ملی گفت: هیچ بانک، واحد اجرای ثبت و واحد اجرای احکام دادگستری‌های استان حق ندارد واحد‌های تولیدی فعال را تعطیل کنند.

هاشمیان ادامه داد: هر جا خلاف این تکلیف عمل شد سرمایه گذاران به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مستقر در اداره کل دادگستری گلستان برای رفع مشکل مراجعه کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه سخنان خود گفت: مشکلاتی که در حوزه اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی و یا تعارضات محیط زیست و واحد‌های صنعتی وجود دارد در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان پیگیری می‌شود و به مردم اطمینان می‌دهیم به گونه‌ای عمل کنیم که هم بستر توسعه فراهم شود و هم محیط زیست و منابع طبیعی آسیب نبیند.

استفاده از مشاوران حقوقی در تنظیم قرارداد‌ها، توصیه دیگر رئیس کل دادگستری استان به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بود تا هم خودشان به دردسر نیفتند و هم به حجم پرونده‌های ورودی به محاکم اضافه نکنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان از تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان هم خبر داد و گفت: این شعب در دادسرا‌ها، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر فعال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟