به گزارش گروه سیاسی رکنا، دولت هند به مهاجران جویای کار خود که ممکن است هنگام حضور در قایق‌های ماهیگیری عربستانی، بحرینی و اماراتی وارد آب‌های ایران شوند، هشدارهای امنیتی صادر کرد.
به نوشته وبگاه «ویون»، دولت هند در این هشدار شدید‌‌الحن به اتباع مهاجر خود در کشورهای ذکر شده ضمن یادآوری وقوع موارد مشابه، توصیه کرده که ممکن است به خاطر ورود غیرقانونی این قایق‌ها به آب‌های ایران، دستگیر شوند.
در بخشی دیگر از این توصیه نامه آمده است: «نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران برای مقابله با قاچاق Contraband کالا و ورود غیرقانونی‌ کشتی‌ها به آب‌های خود در منطقه گشت‌زنی می‌کند و با کشتی‌ها و قایق‌هایی که غیرقانونی به آب‌های ایران وارد شده مقابله و خدمه آن‌ها را دستگیر می‌‌کند.»
در این هشدار امنیتی خطاب به مهاجران هندی توصیه شده از اشتغال در کشتی‌های ماهیگیری بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی عازم ایران خودداری کنند، زیرا ممکن است توسط نیروهای این کشور بازداشت و یا جریمه‌ شوند.
همچنین، در این هشدار به تمام بنگاه‌های کاریابی توصیه شده که درخواست‌های کار در قایق‌های ماهیگیری عربستان، بحرین و امارات که ممکن است به خاطر ماهیگیری به سمت آب‌های ایران حرکت کنند را به جریان نیندازند.
گفتنی است که ایران در اقدامی دوستانه اخیرا 8 ماهیگیر هندی را که به علت ورود غیرقانونی به آب‌های کشور بازداشت شده بودند، آزاد کرد. ایران، پیشتر نیز یک قایق صیادی عربستانی با 4 خدمه هندی که در نزدیک جزیره «فارسی» وارد آب‌های این کشور شده بوده را توقیف کرد. خدمه آن قایق هم پس از مدتی آزاد شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372021 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟