دادستان کل رژیم صهیونیستی: اگر لازم باشد بدون هیچ تردیدی نتانیاهو را به دادگاه می‌کشانم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، در پی بالا گرفتن اعتراض ها به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل فساد مالی، «آویچای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد اگر لازم باشد «بدون هیچ تردیدی» نتانیاهو را به دادگاه می کشاند و علیه او اعلام جرم Crime می کند.
وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که پلیس Police رژیم صهیونیستی چند روز پیش رسما از دادستان کل این رژیم خواست که علیه بنیامین نتانیاهو اعلام جرم کند. بدیهی است که پلیس فقط می تواند پیشنهاد اعلام جرم را ارائه کند و تصمیم گیری درباره عملی کردن آن برعهده دادستان کل رژیم صهیونیستی است.
دادستان کل رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در کنفرانسی در دانشگاه تل آویو از اقدام اخیر پلیس برای مقابله با فساد مالی تمجید کرد و گفت: «تحقیقات کاملا بر اساس قانون Law انجام شده است و هدف مقامات اجرایی در مواجهه با چنین پرونده هایی این است که به صورت حرفه ای و با دقت تمام به حقیقت دست یابند.»
بنیامین نتانیاهو مظنون به مشارکت در دو پرونده فساد است. یکی از آنها مربوط به دریافت پول و هدایا از تجار ثروتمند است و پرونده دوم هم درباره تلاش های وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال 2014 است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تحقیقات پلیس این رژیم علیه خود انتقاد کرده و با رد کردن اتهامات وارد شده به خود، ادعای «جانبدارانه» بودن این تحقیقات را مطرح کرده است.
در 9 هفته گذشته مردم فلسطین و اسرائیل تظاهراتی هزاران نفری علیه فساد مالی نتانیاهو برگزار کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟