به گزارش گروه سیاسی رکنا، «مجیب خلوتگر» رئیس نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان اعلام کرد که در دوران کار حکومت وحدت ملی 150 رسانه افغانستانی تعطیل شده و برخی از رسانه‌ها نیز با تهدید روبرو شده است.

وی در ادامه تصریح کرد در سه سال پیش حدود 650 رسانه در افغانستان مشغول به فعالیت بوده‌ است، اما در حال حاضر تعداد رسانه‌های فعال در این کشور به 500 رسانه کاهش یافته است.

رئیس نهاد «نی» اظهار داشت: حمایت از رسانه‌ها در دوران حکومت وحدت ملی نسبت به دوران حاکمیت «حامدکرزی» 20 درصد کاهش یافته است و رسانه‌ها هر روز با تهدید روبرو می‌شوند.

خلوتگر تصریح کرد که دولت افغانستان از دسترسی خبرنگاران افغان به اطلاعات ممانعت می‌کند.

وی افزود: با وجود تصویب قانون Law دسترسی به اطلاعات نهادهای امنیتی کمترین اطلاعات را در اختیار خبرنگاران افغان قرار نمی‌دهد.

رئیس نهاد «نی» تاکید کرد که رسانه‌ها با اعمال سانسور از سوی دولت افغانستان روبرو هستند و برخی از رسانه‌ها از سوی دولت افغانستان تهدید شده‌اند.

این در حالی است که سال گذشته خونینترین سال برای رسانه‌ها در افغانستان تلقی می‌شود اما رهبران حکومت وحدت ملی آزادی Freedom بیان و حمایت از رسانه‌ها را از مهمترین دستاوردهای این کشور می‌دانند.

برخی از کارشناسان افغان معتقدند که رسانه‌های افغانستان با تهدیدات امنیتی، اعمال محدودیت از سوی دولت این کشور روبرو هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟