ایران باید با پاکستان و عراق در مقابل ائتلاف آمریکایی ائتلاف کند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران ، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص اقدامات و جنایاتی که داعش ISIS در کشورهای عراق و سوریه انجام داد، اظهار کرد: داعش با پشتوانه سیاسی و مادی صهیونیسم، آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی توانست از پتانسیل انتقادی اهل تسنن با ایجاد بحث‌های انحرافی استفاده و ۸۲ ماه سوریه را درگیر ناامنی کند.

وی خاطرنشان کرد: نفع اصلی اقدامات داعش برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود و تمام تلاش خود را برای تخریب جبهه مقاومت به کار بردند.

سرلشکر صفوی بیان کرد: داعش در عراق و سوریه خسارات فراوانی را متوجه این کشورها کرد. اهل سنتی از موصل به بغداد فرار Escape کرده بود و در چادر زندگی می‌کرد. او می‌گفت فرزند جوان من جذب داعش شد و پس از مدتی گفت که خواهرمان را به جهاد نکاح مجاهدی درآوریم، من مخالفت کردم و او گفت پس مادرم را طلاق بده تا به عقد مجاهد در آوریم، اما من شبانه پسرم و آن فرد به اصطلاح مجاهد را کشتم و فرار کردم؛ این نمونه از خسارت‌هایی است که متوجه فرهنگ این کشور کرده است.

وی تصریح کرد: اقدامات داعش موجب تضعیف جبهه مقاومت شد و سوریه و عراق نیازمند بازسازی هستند و این آن چیزی بود که آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواستند. تدبیر رهبری این بود که اگر ما در آنجا داعش را متوقف نکنیم، به مرزهای کشورمان خواهند رسید.

سرلشکر صفوی گفت: ۱۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف به داعش پیوستند که از برخی مناطق غربی کشور نیز به داعش پیوستند.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون مساله جدیدی روی داده که تشکیل نیروی ۳۰ هزار نفری در غرب رودخانه فرات است که این منطقه در جنوب ترکیه و غرب عراق است که بیشتر آن‌ها کردها هستند. آمریکایی‌ها ۲-۳ هزار نفر نیرو وارد این منطقه کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکا اکنون حفظ کانون‌های مناقشه و بهره‌گیری از آنان برای تحریک اختلافات در منطقه را در دستور کار دارد و ایران هراسی را نیز محور قرار داده است و به دنبال این است از این دستاورد، اهداف سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را پیگیری کند و در سوریه می‌خواهد به نیروهایی که در ادلب هستند روحیه بدهد.

وی گفت: بخشی که آمریکایی‌ها در آن حضور دارند، ۲۵ درصد خاک سوریه است، البته درصد زیادی از منابع گاز و نفت در این منطقه است و به نظر من دولت سوریه در این رابطه نیز موفق خواهد شد. ایران، ترکیه و روسیه مخالف جدی حضور آمریکا در سوریه هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص سرلشکر شهید پاسدار حسن باقری گفت: سردار شهید حسن باقری 27 ساله مانند فرمانده 50 ساله مسائل را تحلیل و آینده نگری می‌کرد، این شهید در ابعاد اندیشه و تفکر، اخلاق، رفتار و عملکرد به یک انسان مطلوب در اسلام و انقلاب در سن جوانی دسترسی پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان در بُعد اعتقادی معرفت خوبی نسبت به قرآن و نهج البلاغه داشت، افزود: سردار شهید باقری در بعد نظامی نابغه بودند، به طوری که عملیات های شکستن حصر آبادان، فتح المبین و آزادی Freedom خرمشهر را فرماندهی می‌کرد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه جوانان ما از آمادگی لازم برخوردار هستند تا همانند شهید حسن باقری در فضاهای فعلی کشور ورود پیداکنند، ادامه داد: جوان گرایی را در نیروهای مسلح شروع کرده‌ایم، لذا باید جوانگرایی را توسعه داد تا به پیشرفت کشور کمک شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست ها می‌خواستند ایران درگیر ماجرا شود به طوری که در این رابطه شهیدان مدافع حرم داشتیم، افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری داعش از بین رفت ، از عربستان سعودی 7- 8 هزار نفر داعشی شدند اما به فضل الهی آنها شکست خوردند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ارتش سوریه بیش از100 هزار نیروی تروریستی را منهدم کرد ادامه داد: بیش از70 درصد خاک سوریه در دست دولت این کشور قرار دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سوریه در این توطئه پیروز خواهد شد، تاکید کرد: ایران درصدد است تا با هوشمندی کامل در مقابل ائتلاف آمریکا ائتلاف سازی کند، باید بتوان به سمت ائتلاف با پاکستان و عراق بر ضد تشنج و تروریست Terrorist پیش رفت.

وی افزود: 20 تیپ از حشدالشعبی در کنار ارتش عراق به دنبال امنیت این کشور هستند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد : منطقه غرب آسیا محل مناقشه قدرت‌های بزرگ و قدرت‌های منطقه‌ای است به طوری که عربستان در مناقشه منطقه‌ای یک طرف قضیه است.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه ایران برای حفظ صلح، امنیت و حفظ حکومت‌های محورهای مقاومت رقیب جدی در مقابل آمریکا است خاطرنشان کرد: خشم آمریکا نسبت به ایران به دلیل پیروزی های بزرگ ملت، دولت و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه به دنبال ایجاد سهم در آینده حکومت سوریه است، افزود: ترکیه در رقابت منطقه‌ای ورود پیدا کرده و در برخی جاها با آمریکا همکار و هم نظر است، ولی در مسئله کردها با آمریکا تنازع و اختلاف نظر دارد، لذا ترکیه نمی‌خواهد حکومت خودمختار کرد ایجاد شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه ترکیه بازیگری است که اولویت اولش حفظ منافع اقتصادی است ادامه داد : با شکست داعش صهیونیست ورود آشکار و تجاوز Rape به خاک سوریه داشتند.

وی عنوان کرد : صهیونیست‌ها برای ادامه تضعیف قدرت سوریه دست به اقداماتی می‌زنند تا ارتش این کشور را تضعیف کند و سوریه برای بازسازی به 300 تا 400 میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی نیازمند است به طوری که صهیونیست‌ها می‌خواهند مانع بازسازی سوریه شوند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه روسیه قرارداد 49 ساله دفاعی و امنیتی با سوریه منعقد کرده است افزود: سعودی‌ها دچار شکست استراتژیک و راهبردی در یمن شده‌اند، به طوری که بعد از 3سال به هیچ یک از اهداف خود در یمن نتوانستند دست پیدا کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه سعودی‌ها به دنبال نجات خود از یمن هستند تا از باتلاق یمن خود را بیرون بکشند، اظهار کرد: سعودی‌ها به دنبال بیرون کشیدن آبرومندانه خود از یمن هستند لذا در جستجوی راهکار سیاسی هستند.

وی با اشاره به اینکه به طور قطعی شکست برای سعودی‌ها در بعد سیاسی و نظامی رقم خواهد خورد، گفت: حکام جدید سعودی به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: سعودی‌ها راهی ندارند جزء اینکه بمباران نظامی خود را به یمن قطع کنند، وگرنه شکست‌های بزرگتری در آینده متوجه آنها خواهد شد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بسیار نگران هستند، افزود: حزب الله لبنان به عنوان یک نیروی مقاومت در جنگ سوریه تبدیل به ارتش آموزش دیده شد و برای صهیونیستی‌ها خطر بزرگ است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه کلید رمز وحدت مسلمین فلسطین و قدس شریف است، اظهار کرد: حرکت ترامپ Trump در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی باعث شد تا همه مسلمانان برای حمایت از قدس شریف مجددا با یکدیگر متحد شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخورد نابخردانه ترامپ با بحث قدس شریف باعث اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان و خشم و نفرت علیه آمریکا در کل جهان خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افول و قدرت ملت‌های منطقه رو به افزایش است افزود: آمریکا در راهبرد منطقه‌ای و بین المللی با شکست بزرگ تری روبرو خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 350196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟