برنامه جامعی برای مهار ریزگردها آغاز کرده ایم /  محبت مردم خوزستان را فراموش نمی کنم + فیلم
حجم ویدیو: 21.30M | مدت زمان ویدیو: 00:03:13

وی تاکید کرد: نمی‌شود محیط زیست را رها کنیم و آلودگی هوا هر روز مدارس ما را تعطیل کند. من محبت مردم اهواز را در ایام انتخابات با شعارهایی که دادند یادم نمی‌رود. من از بسیاری از شهرها و از جمله اهواز خاطرات فراموش‌نشدنی در آن مقطع دارم.
رییس جمهور با بیان اینکه از امسال برای مهار منشاء ریزگردهای داخلی اقدام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته این مساله زمان‌بر است و ما نمی‌توانیم صدها هزار هکتار را در چند ماه نهال‌کاری کرده و یا به سرعت به تالاب خشک شده آب برسانیم اما کار را شروع کرده‌ایم. البته برای حل مشکل گرد و غبار که منشاء آن در خارج از کشور مثل عراق، کویت و یا عربستان است، به همکاری با آن دولت‌ها و سیاست‌خارجی نیاز داریم.

5 هزار هکتار از جنوب شرق اهواز نهال‌کاری شده و تا پایان سال 30 هزار هکتار دیگر نهال کاری می‌شود
روحانی ادامه داد: جنوب شهر اهواز یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار است که از پارسال نهال‌کاری آن را شروع کرده‌ایم و تاکنون 5000 هکتار نهال‌کاری شده و تا پایان سال هم 30 هزار هکتار دیگر هم نهال‌کاری می‌شود. کانالی هم از رود کارون به طول 47 کیلومتر به این منطقه کشیده‌ایم که 20 متر مکعب در ثانیه آب به منطقه می‌رساند و فردا یا پس فردا آب به صورت کامل به این منطقه می‌رسد که با انتقال این آب هم منطقه مرطوب می‌شود و هم آب برای نهال‌کاری تامین می‌شود، البته نهال تا به درخت تبدیل شود، زمان می‌برد ولی ما باید کار را شروع کنیم زیرا هر زمانی که برای حل این مشکل اقدام کنیم دیر است.
وی با اشاره به اینکه ما باید زودتر اقدامات خود را شروع می‌کردیم، خاطرنشان کرد: اقداماتی در دولت‌های گذشته انجام شده است، که در این دولت هم ادامه یافته است. وقتی برای حل این مشکل به پول، آب، مالچ‌پاشی، سیاست خارجی و همکاری با سایر دولت‌ها نیازمندیم. تا پایان سال مالچ‌پاشی 5000 هکتار زمین به پایان می‌رسد.
رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه سال آینده، بودجه محیط زیست حذف شده است؟ گفت: من نمی‌توانم این را بگویم، بودجه در کمیسیون تلفیق است و باید به صحن علنی برود. من خبری از حذف بودجه ندارم ولی اگر این خبر هم درست باشد من به مردم قول می‌دهم به هر قیمتی این طرح را ادامه دهم. البته مجلس هم به اهمیت موضوع توجه دارد و با دولت همکاری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آرزوی رئیس جمهور/ مردم آینده بهتری داشته باشند+فیلم

تعرفه خودروهای هیبریدی واقعی، متعادل می شود + فیلم

قرار بود دست وزیر روحانی روی دکمه فیلترینگ نرود / رئیس جمهور پاسخ داد + فیلم

70 هزار کامیون آلاینده نوسازی می شود +فیلم

ناوگان حمل و نقل جاده ای طی سه سال بازسازی خواهد شد + فیلم

زلزله کرمانشاه کم سابقه بود / تیم های امدادی کار بزرگی انجام دادند +فیلم

زمین مجانی به سازندگان و مسکن مجانی به ساکنان منازل فرسوده خواهیم داد + فیلم

متعهدیم مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل شود + فیلم

کمبود ارز نداریم، نوسانات ارز بلند مدت نخواهد بود + فیلم

قاچاق را از 20 به 12 میلیارد دلار رساندیم و این مبارزه باید دایم باشد +فیلم

دولت هیچگاه دنبال تامین کسری بودجه از محل ارز نیست + فیلم

هر بانک و صندوقی قول سود غیر متعارف داد، مردم شک کنند + فیلم

کدخبر: 350118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟