جنگنده‌های ارتش در سواحل دریای عمان به پرواز درآمدند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ، اولین مرحله از رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و دریادارحبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و با مشارکت یگان‌هایی از نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و قرارگاه پدافند هوایی از صبح امروز آغاز شده است، جنگنده های فانتوم و میراژ اف 1 نیروی هوایی ارتش، در سواحل دریایی عمان به پرواز درآمده و به اجرای عملیات پشتیبانی از نیروهای زمینی و عمل کننده پرداختند.

همچنین بالگردهای هوانیروز ارتش شناورهای دشمن فرضی که قصد نفوذ به سواحل کشورمان را داشتند را گلوله‌باران کردند.

امیر دریادار سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص این رزمایش گفت: رزمایش مشترک محمد رسول الله ارتش از امروز دوشنبه به مدت دو روز در آب‌ها و سواحل جنوب کشور به برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش بزرگ با هدف ارتقاء توانمندی‌ها برای ارزیابی تاکتیک‌های آموزش داده شده، قدرت تحرک مشترک، و هماهنگی برای طرحهای نوین و عملیاتی مشترک در هر مقطع زمانی به اجرا در می‌آید.

امیر سیاری با بیان اینکه بخش‌هایی از توانمندی‌های بسیار ارزشمند ارتش در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ۵ ، در ادامه رزمایش‌های برنامه ریزی شده سالیانه ارتش برگزار می‌شود چراکه نیروهای تابعه ارتش برابر برنامه سالیانه خود آموزش‌هایی را به مرحله اجرا در می‌آورند که برای ارزیابی این آموزش‌ها و اثرات آن در ارتقای توان رزم، در پایان سال نیاز به برگزاری رزمایش بزرگ و مشترکی در ارزیابی آموزش‌های سالیانه خود داریم.

وی در ادامه گفت: این رزمایش با حضور نیروهای دریایی، زمینی، پدافندهوایی، و نیروی هوایی ارتش در سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟