حذف نام "فلسطین اشغالی" از پایگاه اینترنتی مسابقات NBA آمریکا

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، میری ریگیو، وزیر فرهنگ و ورزش Sport رژیم صهیونیستی طی پیامی به مسؤولان برگزاری این مسابقات، خواستار حذف فوری اسم مذکور از لیست شده و گفت، به کاربردن چنین اصطلاحی کاملا با تصمیم ترامپ Trump در مورد قدس و اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در تضاد است.

مایک باس، سخنگوی اداره برگزاری این مسابقات نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پس از اینکه در جریان این امر قرار گرفتیم، اصطلاح مذکور را حذف کردیم.

باس افزود: ما منبع لیست ظاهر شده در سایت نیستیم و بعد از اطلاع یافتن سایت فورا به روز شد و ما بابت این لیست اشتباه عذرخواهی کردیم.

اکنون در پایگاه اینترنتی رسمی اداره برگزاری مسابقات NBA به جای "فلسطین؛ سرزمین اشغال شده" اصطلاح "اراضی فلسطینی" به زبان انگلیسی درج شده است.

اسم جدید در لیست کشورها در سایت رسمی انجمن درج شده به طوریکه طرفداران در سراسر جهان برای انتخاب ستاره‌های آینده از بین بازیکنان رای خواهند داد.

این مسابقات در فوریه آینده در لس‌آنجلس برگزار می‌شود و مهمترین ستارگان باشگاه‌های دو منطقه شرق و غرب آمریکا در آن حضور دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟