پوتین دستور رصد شبکه های اجتماعی را داد

پوتین 65 ساله که برای 17 سال سکاندار این کشور بوده، بازهم برای ریاست جمهوری تا 2024 یعنی 72 سالگی خیز برداشته است و می خواهد همچنان رئیس جمهور باقی بماند. وی که در دیدار با رهبران پارلمان درباره قانون Law جدید «عوامل خارجی» دیدار داشت، در سخنرانی خود گفت: ما نیاز داریم که امروزه مراقبت کنیم و بدانیم که کمپانی های مختلف چگونه در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و تا چه اندازه در حیات سیاست داخلی ما دخیل هستند.

پوتین در سخنرانی خود ادامه داد: مقامات مسئول باید به دقت آنالیز و تحلیل کنند که این کمپانی ها اکنون چگونه عمل می کنند و طی انتخابات روسیه چه برنامه هایی خواهند داشت. وی همچنین یادآور شد که این موضوع هرگز به معنای کم شدن آزادی Freedom بیان در اینترنت و ممانعت از آن نیست.

هرچند وی در این سخنرانی از هیچ کمپانی ویژه‌ای نام نبرد ولی اینطور به نظر می‌رسد که از فعالیت عوامل خارجی یا برخی کمپانی های داخلی نگران است.

پوتین که بارها توسط امریکا و سایر کشورهای غربی، متهم به دخالت در انتخابات آنها شده است، ماه قبل در پاسخ به فشارهای غیرقابل قبول امریکا به رسانه های روسیه و مسکو، قانونی را مصوب کرد که به موجب آن، مقامات مسئول می توانند رسانه‌های خارجی را به عنوان عوامل خارجی در نظر بگیرند. طبق این قانون به عنوان مثال این کمپانی ها باید جزئیاتی از منابع مالی خود برای ادامه فعالیت را در اختیار دولت روسیه قرار دهند تا مشخص شود از چه کشور یا اشخاصی حمایت می شوند.

روسیه تاکنون رادیو آزاد اروپا/رادیو آزادی (RFE/RL) و همچنین صدای امریکا (VOA) که هر دو از سوی امریکا پشتیبانی می‌شوند را به عنوان عوامل خارجی اعلام کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 340986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟