شلیک موشک بالستیک ارتش یمن به مرکز تجمع مزدوران عربستان

به نقل از المیادین، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز Rape عربستان، یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر ام 2 به مرکز تجمع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جممهور فراری و مستفی این کشور در منطقه الفرضه در بخش نِهم در شمال شرق صنعا شلیک کرد.

از سوی دیگر در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز Rapist سعودی به بازار Store ارحب در حومه شمالی صنعا، 5 غیرنظامی به شهادت رسیده و 20 تن نیز زخمی شدند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات مزدوران عبدربه منصور هادی را در منطقه الحول در بخش نِهم صنعا دفع کردند که در پی این عملیات، 30 تن از مزدوران به هلاکت رسیدند.

در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بخش رازِح در صعده واقع در شمال یمن، 3 زن به شهادت رسیده و دو تن نیز زخمی شدند.

همچنین در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بخش صِراوح در استان مارب در شمال شرق یمن، دو تن به شهادت رسیدند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران در کوه ریشان و تپه الحمراء در شمال بخش موزع در استان تعز، شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی با بمب‌های خوشه‌ای و فسفری پادگان العمری در بخش ذباب در جنوب غرب استان تعز را بمباران کردند.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و مزدوران منصور هادی از سوی دیگر در منطقه الضباب در تعز از سر گرفته شد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بامداد امروز یکشنبه برای پشتیبانی از پیشروی مزدوران منصور هادی در بخش بیحان در استان شبوه، مناطق وادی‌الخیر و عقبة القندع در این استان را آماج حملات گسترده خود قرار دادند.

از سوی دیگر شماری از مزدوران منصور هادی و عناصر گروه تروریستی القاعده در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بخش الزاهِر در جنوب استان البیضاء کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند پیشروی جدید مزدوران منصور هادی به سمت وادی شواق در بخش الغیل در استان الجوف را متوقف کنند و این در حالی است که مزدوران از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز برخوردار بودند.

جنگنده‌های ائتلاف متجازو سعودی بخش‌های حرض، میدی و عبس در استان حجه را 20 بار بمباران کردند.

در مقابل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن استحکامات نظامیان سعودی در پایگاه‌های القرن، الدفینیه، قائم زبید، و البیت‌الأبیض در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین استحکامات نظامیان سعودی در روستای مجازه در شهر الربوعه در عسیر را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه هفته گذشته در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟