قرار گاه خاتم ‌الانبیاء در ۱۰ عرصه بزرگ فعالیت می‌کند

به گزارش رکنا ، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه صبح امروز - چهارشنبه 22 آذر - در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه با اعلام این خبر در ادامه اظهار داشت: با افتتاح فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که توسط قرارگاه ساخته شد، موفق به تولید بنزین یورو 5 به میزان 1.5 میلیارد لیتر از آغاز تولید تاکنون شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۰ میلیارد دلار از دولت طلب داریم، گفت: ستاره خلیج فارس از ۱۰ روز پیش بنزین یورو ۵ تولید می‌کند.

سردار عبداللهی با اشاره به دستاورد های این قرارگاه در عرصه سازندگی کشور، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دل حوزه عظیم فعالیت های خود، اقدامات اساسی داشته است که بعنوان مثال برای جلوگیری از صادرات موادخام ، نفت و گاز وارد حوزه ساخت پروژه های پالایشگاهی بزرگ شد و می توان گفت که امروز در تولید نفت و گاز خودکفا هستیم.البته ما تاکنون موفق به ساخت 62 سد در کشور شده ایم.

وی با بیان اینکه حاضریم ۱۰۰ فروند کشتی در صدرا بسازیم و این ظرفیت در صدرا وجود دارد، گفت: یک سکو در صدرا تکمیل شد و اماده انتقال است و بقیه ۹ سکو نیز تا ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

سردار عبداللی درباره مشارکت در بازسازی سوریه گفت: چنانچه تدبیر دولت بر این امر قرار گیرد قرارگاه خاتم به عنوان یک مجموعه پیشگام در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد و ما آمادگی این کار را داریم. همچنین این امکان وجود دارد که برای زلزله زدگان غرب کشور نیز با درخواست و سیاست های دولت محترم اسکان دائم اماده کنیم .

وی در پاسخ به این سئوال که اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در زلزله اخیر کرمانشاه چه بوده و اکنون وضعیت احداث کانکس و تحویل آن به مردم چگونه است؟ گفت: در 18 روز گذشته و از زمان امضای قرار داد این قرارگاه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم زلزله زده غرب کشور، تاکنون به منظور اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان 6 هزار و 400 مورد فونداسیون و 5 هزار و 900 سازه فلزی برای زیر سازی و استقرار کانکس های مورد نیاز مردم در مناطق زلزله زده انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع سرما در مناطق زلزله زده و نیاز مردم زلزله زده به کانکس، 5 هزار کانکس وارد منطقه شده که از این تعداد 2 هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده نصب و تحویل مردم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 336680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟