اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح ، امروز – دوشنبه - همایش ملی «قدرت های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا» در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این همایش یکروزه سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ احمد وحیدی رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه و سید علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهند کرد .

برگزاری پنل آمریکا، پنل قدرت های آسیایی(روسیه، چین و هند)، پنل حوزه خلیج فارس و ایران، پنل حقوق بین الملل، قدرت های نو ظهور و پنل اروپا(اتحادیه اروپا و ناتو) از دیگر اهداف این همایش یکروزه است.

در اجرا و برگزاری این همایش یکروزه مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، مرکز بررسی های استراتژیک امنیت ملی، مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، شورای راهبردی روابط خارجی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه علوم انتظامی، انجمن ژئوپلتیک، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی و دانشکده علوم و فنون فارابی همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش رکنا ، سرلشکر محمد باقری در این همایش ملی با اشاره به دلایل اهمیت منطقه غرب آسیا گفت: این منطقه داری بیش ترین منابع فسیلی جهان است و گذرگاه استراتژیک مانند تنگه هرمز بر اهمیت آن افزوده و موجب توجه قدرت های جهای برای دست یابی به آن شده است و هرکس این منطقه را در اختیار داشته باشد به قدرت برتر تبدیل می شود.

وی افزود: انگلستان این کفتار پیر سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم عراق و فلسطین را در اختیار گرفت و با مطرح کردن هلوکاست کمک کرد تا یهودیان در سرزمین فلسطین ساکن شود که آغازگر نا امنی و توطئه در منطقه بود و آنها می خواستند از فرات در عراق تا نیل در مصر را در اختیار بگیرند و این حکومت غاصب مسیر ظلم و کودک کشی را در پیش گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انگلیس و بعد از آن آمریکا از حکومت کودک کش حمایت کردن و آخرین اقدام آنها اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی است که مسلمانان در برابر آن سکوت نخواهند کرد و این اقدام نقطه آغاز انتفاضه دیگر است و البته اشتباهی استراتژیک.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ایران اتفاق نمی افتاد رژیم صهیونیستی بر بخش زیادی از آرمان خود که تسلط بر منطقه بود دست می یافت اما انقلاب اسلامی مانع آن شد.

سرلشکر باقری با اشاره به تهاجم نظامی آمریکا به عراق و افغانستان گفت: آمریکایی ها در تهاجم نظامی شکست خورند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در جنگ های ۳۳ روزه با لبنان و جنگ با غزه شکست خورد و این اعتراف خود آنهاست .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمنان برای این لقمه چرب و نرم غرب آسیا از آسیب موجود در جهان اسلام به نام قشری گری استفاده کردند و دوگانه شیعه و سنی را درست کردند و با ایجاد تکفیری‌ها، منطقه در این آتش سوخت که بحمدالله روزهای پایانی آن را به سر می بریم. در سوریه تلاش‌شان سرنگونی بشار اسد به جرم Crime حمایت از جبهه مقاومت بود که داعش ISIS را برای کار به وجود آوردند اما امروز سرزمین سوریه عمدتا پاکسازی شده است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: منطقه کوچکی تحت حمایت اسرائیل در اختیار داعش قرار دارد که آنهم به موقع مورد حمله قرار خواهد گرفت و آزاد می شود و امروز همه جهان حتی آمریکا ادامه حکومت بشار اسد را پذیرفته‌اند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به جلسه آخر شورای همکاری خلیج فارس، گفت: در این جلسه در کویت، سه کشور نیامدند و این اختلاف حاصل مسیری است که تلاش کردند در این سال‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ریشه مشکلات منطقه است و مسلمانان منطقه این غده سرطانی را تحمل نمی کنند، گفت: راه حل مشکلات منطقه احترام به نظرات کشورها است و مردم سرزمین‌هاست و باید درباره نحوه حکومت و حاکمان‌شان، مردم تصمیم بگیرند و مرزهای موجود در منطقه باید محترم شمرده شود. اگر اکراد حرفی با حکومت‌شان دارند و یا همسایه‌ها با هم اختلاف دارند باید با گفت‌وگو مشکل خود را حل کنند و به جنگ و درگیری کشیده نشود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما در جنگ جهانی اول و دوم اعلام بی طرفی کردیم اما در هر دو جنگ دچار اشغال شدیم و در جنگ جهانی اول، ایران قحطی آمد و پنجاه درصد جمعیت ما را نابود کرد. علت اشغال کشور ما حکومت فاسد و ناتوانی نظامی و اعتماد به بیگانه بود. موقعیت کشور ما ایجاب می کند وضعیت دیگری داشته باشیم. ما در مهم ترین نقطه جهان قرار گرفتیم و هر حادثه Incident ای بر ما تاثیرگذار است و باید توان دفاع از خود را داشته باشیم. تنها راه بقای ما قدرت و عزت ایران است.

سرلشکر باقری گفت: مهم ترین عامل قدرت اتکا به قدرت الهی است و در پرتو آن حکومت الهی و ولایت فقیه است. قدرت دفاعی ما باید در حدی باشد که از خودمان دفاع کنیم. اگر مردم از حکومت جدا شوند جمهوری اسلامی معنا ندارد. در بعد دفاع باید خوداتکا باشیم و هوشیاری و غافلگیر نشدن مسئله مهمی است که در تدوین راهبردها به آن توجه داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟