تخصیص 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستائیان و شهرهای کمتر از 10 هزار جمعیت

به گزارش گروه سیاسی رکنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه هیئت وزیران بررسی آیین نامه اجرایی قانون Law اشتغال روستاییان و شهرهای زیر 10 هزار نفر به اتمام رسید.
وی افزود: براساس این مصوبه حدود 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، پست بانک، صندوق توسعه کارآفرینی، صندوق حمایت از کشاورزی و بانک کشاورزی قرار خواهد گرفت همین میزان اعتبار هم از سوی بانک‌ها اعطا می‌شود، بنابراین می‌توان گفت حدود 12 هزار میلیارد تومان منابع ارزان‌قیمت برای اشتغال روستاییان و عشایر در اختیار داریم.
ربیعی ادامه داد: در مجموع 6 درصد نرخ تسهیلات ارائه شده به روستائیان خواهد بود که سه درصد آن از طریق سپرده گذاری و کمک دولت و مابقی آن هم از محل نرخ صفر درصد صندوق توسعه و 18 درصد بانک‌ها تلفیق خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: بیش از 40 درصد این تسهیلات به بخش‌های مختلف کشاورزی اختصاص می‌یابد همچنین بخش گردشگری و صنایع تکمیلی و صنایع معدن و در بخش صنعتی هم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه اشتغال استان به ریاست استانداران، مسئول پیگیری اشتغال روستاییان است لذا طرح‌ها و پروژه‌ها بعد از بررسی به کاگروه معرفی خواهند شد.
ربیعی ادامه داد: قصد ما پاشیدن پول و صرفا اعطای وام نیست بلکه تدابیری اندیشیده‌ایم تا افراد داوطلب آموزش فنی حرفه‌ای ببینند و مهارت کارآفرینی لازم را کسب کنند تا بتوانیم آنها را به بازارهای ملی و جهانی وصل کنیم.
وزیر کار با بیان اینکه باید اقدامات مشاوره‌ای به افرادی ارائه دهیم که قصد دریافت وام دارند، خاطر نشان کرد: باید رسته‌ها را در سطح استان مشخص کنیم از این رو تمام نقاط ضعف طرح‌های گذشته را بررسی و برطرف کردیم.
وزیر کار بیان کرد: از هفته آینده اعتبار و تسهیلات به بانک‌ها داده می‌شود و آیین نامه اجرایی و شیوه اجرا نیز در یک هفته به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟