تلاش‌ قاسم سلیمانی در عقب‌نشینی کردها کارساز بود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نوشته روزنامه هاآرتص در حالی که دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا روی از بین بردن دستاوردهای سیاست خارجی باراک اوباما متمرکز است، ایران در حال پیشرفت در عراق است.

تسلیم مبارزان کرد در روز یک‌شنبه در کرکوک و دوشنبه شب در سنجار در برابر نیروهای وابسته به دولت مرکزی عراق با سفر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران سرعت پیدا کرد. ظاهرا تهدیدات یا وعده‌هایی که سلیمانی به رهبران یکی از احزاب اصلی کرد داده موثر بوده است، چرا که اعضای آن از مواضع خود در کرکوک عقب‌نشینی کردند که به افزایش اختلاف میان کردها انجامید.

هاآرتص در ادامه گزارش خود با اشاره به استراتژی جدید رئیس‌جمهور آمریکا برای آنچه مقابله با نفوذ ایران در منطقه خوانده می‌شود، نوشت که حمایت از کردها، تررویستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران و همکاری با روسیه درباره آینده سوریه از جمله اقداماتی است که واشنگتن می‌تواند برای مقابله با ایران به کار گیرد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، هر چند، هیچ یک از این موارد در حال اتفاق افتادن نیست، تمرکز ترامپ روی توافق هسته‌ای سبب شده تا دولت آمریکا چشم خود را روی مسیرهای افزایش نفوذ ایران در منطقه ببندد و تمام چیزی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد این است که میراث داخلی و دستاورد سیاست خارجی باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین را از بین ببرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟