دلار از روند صدور روادید اربعین حذف شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، مجید آقابابایی در این‌باره گفت: با پیگیری‌های وزارت کشور و وزارت امور خارجه و همکاری دولت عراق، اخذ دلار برای صدور روادید از زائران اربعین حسینی از روز جاری حذف و هزینه روادید به ریال توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق و همچنین دفاتر موقت دوازده‌گانه صدور روادید دریافت می‌شود.
وی افزود: این اقدام، زمینه‌ساز حذف دلار برای صدور روادید زائران عتبات معلای عراق پس از اربعین نیز خواهد بود که با هماهنگی دو کشور و انجام مذاکرات، می‌توان به طور کامل مبادلات ارزی دو کشور در موضوع اخذ مبلغ روادید زائران و وابستگی به دلار را در آن حذف کرد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: مبلغ کل پرداختی زائران اربعین که شامل هزینه روادید، بیمه، هلال احمر و کارمزد شرکت‌ها و کارگزاران می‌شود، یک میلیون و ۹۹۵ هزار ریال (معادل ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان) است که زائران صرفا باید همین مبلغ را پرداخت کنند و از هرگونه پرداخت مازاد خودداری کنند.
آقا بابایی در پایان تاکید کرد: هموطنان برای اطمینان از اخذ روادید مطمئن، صرفا به شرکت‌های معتبر و دارای مجوز که قبلا اسامی آنها اعلام شده است، مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟