فهرست ثروتمندترین میلیاردر‌های آمریکایی + جایگاه ترامپ

مجله آمریکایی فوربز در شماره ویژه خود فهرست 400 تایی از ثروتمندترین افراد را در آمریکا منتشر کرد. در این گزارش، مجموع ثروت خالص میلیاردرهای آمریکایی فهرست فوربز 2.7 هزار میلیارد دلار برآورد شده است که یک رکورد محسوب می‌شود. این در حالی است که سال گذشته (2016) مجموع ثروت خالص 400 میلیاردر این فهرست، 2.4 هزار میلیارد دلار بود.

گزارش فوربز می‌افزاید حداقل ثروت خالص افراد برای قرار گرفتن در فهرست سال 2017 به رقم بی‌سابقه 2 میلیارد دلار رسید. این رقم در سال‌های 2015 و 2016 میلادی، 1.7 میلیارد دلار بود. به همین سبب، 169 میلیاردر آمریکایی نتوانستند به این فهرست راه یابند. این در حالی است که 22 میلیاردر برای نخستین بار به فهرست 400 تایی فوربز راه یافته‌اند. میانگین ثروت میلیاردرهای فهرست فوربز، رقم بی‌سابقه 6.7 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته (6 با میانگین میلیارد دلار) افزایش داشته است.

در ادامه گزارش فوربز آمده است ثروتمندترین‌های آمریکا بیش از هر زمان دیگری ثروتمند هستند. بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، با ثروت خالص 89 میلیارد دلار در سال 2017، برای بیست و چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست فوربز قرار گرفت. جف بیزوس، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون، با 81.5 میلیارد دلار ثروت خالص، برای دومین سال پیاپی جایگاه دوم فوربز را از آن خود کرد. وارنت بافت کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی و مدیر عامل اجرایی شرکت برکشایر هاتاوی، که تا پیش از سال 2016، برای پانزده سال متوالی در رتبه دوم فهرست فوربز قرار داشت، امسال (برای دومین سال پیاپی) جایگاه سوم را از آن خود کرد.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، که در یک سال گذشته بیشترین ثروت را در میان افراد این فهرست گردآوری کرده است، در جایگاه چهارم قرار گرفت. زاکربرگ در یک سال گذشته توانست 15.5 میلیارد دلار به ثروت خالص خود بیفزاید و مجموع ثروت خالص خود را به 71 میلیارد دلار برساند. لری الیسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، متخصص در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده‌ها، نیز با ثورت خالص 59 میلیارد دلار جایگاه پنجم این فهرست را از آن خود کرد. الیسون توانست در یک سال گذشته 9.7 میلیارد دلار به مجموع ثروت خالص خود بیفزاید.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با از دست دادن 600 میلیون دلار در یک سال گذشته به رتبه دویست و چهل و هشتم فهرست فوربز سقوط Fall کرد. ترامپ Trump سال گذشته توانست جایگاه صد و پنجاه و ششم این فهرست را از آن خود. ثروت خالص ترامپ در سال جاری، 3.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

براساس گزارش مجله فوربز، دلایل کاهش ثروت خالص ترامپ شرایط نه چندان مناسب بازار Store املاک و مستغلات، هزینه‌های سرسام‌آور انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و همچنین صرف مبالغ هنگفت برای دعواهای حقوقی عنوان شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 317705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟