عضو کمسیون اجتماعی مجلس: مدیران باید در عمل مشکلات روستاییان را رفع کنند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سمیه محمودی عصر پنجشنبه در همایش روز ملی روستا که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: در طول سالیان گذشته خدمات زیادی به روستاها ارایه و امکانات زیادی برای این مناطق در نظر گرفته شده است اما متأسفانه روند مهاجرت از این مناطق به شهرها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: مهمترین چالش مناطق روستایی معضلات اقتصادی و در رأس آنها بیکاری است، اگر نتوانیم مشکل روستاها را برطرف کنیم باید منتظر استمرار مهاجرتها به شهرها باشیم.
عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بودجه 1.5 میلیارد دلاری برای اشتغال و رونق اقتصادی روستاها، گفت: ارائه آمار و سخنرانی به تنهایی سودی ندارد، مدیران باید در عمل مشکلات روستاییان را رفع کنند.
محمودی اظهار کرد: متأسفانه روستاییان شهرستانهای شهرضا و دهاقان از تسهیلات مشارکتی وضع شده برای اشتغالزایی در این مناطق استفاده نکردند.
وی ادامه داد: آهنگ بازگشت جمعیت از شهرها به روستاها آغاز شده اما متأسفانه در این مرحله از بازگشت جمعیت سالمندانی که توان ادامه زندگی در هوای آلوده شهری را ندارند، به روستاهای زادگاه خود باز می‌گردند.
محمودی افزود: در حال حاضر بازنشستگی روستاییان با سن 70 سال و پرداخت 10 سال حق بیمه مصوب شده که این فرایند فعلا غیرقابل تغییر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟