دولت کاتالونیا: رفراندوم استقلال اول اکتبر برگزار می‌شود

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری فرانسه، رائول روموا، وزیر امور خارجه منطقه خودمختار کاتالونیا گفت: مردم منطقه در روز موعود پای صندوق‌های رای می‌روند و آرای خود را برای موافقت با استقلال Esteghlal کاتالونیا از دولت اسپانیا اعلام می‌کنند. من هیچ شکی در این باره ندارم.
این اظهارنظر از سوی وزیر امور خارجه دولت خودمختار کاتالونیا چند روز پس از آن مطرح شده که قضات و دادستان‌های دولت مرکزی دستور به ضبط اموال مربوط به رفراندوم شامل میلیون‌ها برگ رای و مسدود کردن وب‌سایت‌های مرتبط با همه‌پرسی و همچنین بازداشت اعضای کلیدی تیم برنامه‌ریز رفراندوم داده‌اند.
وزیر امور خارجه دولت منطقه‌ای کاتالونیا در ادامه گفت: هر زمان که مقام‌های دولت مرکزی تلاش کرده‌اند تا از برگزاری این رفراندوم جلوگیری به عمل آورند ما راه حل دیگری پیدا کرده‌ایم. ما هر آنچه را که برای برگزاری این همه‌پرسی لازم باشد در اختیار داریم و روند آن را تضمین می‌کنیم. ما می‌توانیم از ابتدا شروع کرده و برگه‌های رای را مجددا و هر زمان که لازم باشد چاپ کنیم و صندوق‌های رای را به حوزه‌های رای‌گیری بیاوریم.
این در حالی است که دولت مرکزی اسپانیا هزاران مامور پلیس Police را برای جلوگیری از برگزاری رفراندوم در کاتالونیا مستقر کرده است و مکررا می‌گوید این همه‌پرسی غیرقانونی است و باید متوقف شود.
برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیا باعث نگرانی نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر تاثیرگذار حزب حامی استقلال ملی اسکاتلند شده است، وی اخیرا نگرانی خود را درباره ممانعت مادرید از برگزاری رفراندوم اعلام کرد.
در همین حال وزیر امور خارجه دولت منطقه‌ای کاتالونیا نیز گفت، امیدوار است جامعه بین‌الملل پس از برگزاری رفراندوم نظر خود را اعلام کند و ادامه داد: در 25 سال گذشته 53 مورد رفراندوم تعیین حق سرنوشت در جهان صورت گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟