عضو کمیسیون امنیت ملی: جدایی کردستان عراق به مصلحت کردها نیست

رکنا سیاسی: جواد جمالی اظهارکرد: یکی از اهدافی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظر داشتند و دارند تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه است، این بدان معناست که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی نمی خواهند که کشورهای بزرگ و قدرتمند در این منطقه وجود داشته باشد.
وی افزود: امروز آمریکایی ها با این کار و تکه تکه کردن کشورها می خواهند قدرت را از آنان بگیرند و نگذارند که کشورهای بزرگ در خاورمیانه قدرت مانور داشته باشند زیرا این کشورهای بزرگ را تهدیدی برای خود می دانند.
نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا به شدت از یکپارچگی کشورها حمایت می کند همان طور که تاکنون از سوریه و عراق حمایت کرده است و حضور کارشناسی و مستشاری ما نشان دهنده این موضوع است.
جمالی یادآور شد: ما اگر می گوییم که کردستان عراق دست به این جدایی نزند به این دلیل است که مصلحت کردها را می خواهیم، اگر می گوییم این اقدام صورت نگیرد به دلیل این است که مصلحت کردها در این موضوع نیست.
وی تصریح کرد: ما از روی خیرخواهی این موضوع را مطرح می کنیم، در زمان حمله صدام ایران به کردها کمک کرد ، بارزانی و پدرش سال ها در ایران بودند و این ها نشان دهنده این است که ما تنها از روی خیرخواهی با آنان سخن می گوییم.
این نماینده مجلس گفت: جدایی کردستان عراق در دراز مدت فقط به نفع صهیونیست ها خواهد بود و جا پایی برای آنان خواهد شد، مردم عراق امروز به آرامش دست یافته اند، سطح معیشتی خوبی دارند، از این رو این جدایی هیچ فایده ای نخواهد داشت.
جمالی تاکید کرد: تمام کشورهای اطراف مخالف این موضوع هستند، زیرا احساس می کنند اگر این قضیه انجام شود تحریکی برای سایر کشورهای همسایه خواهد بود، به همین دلیل موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع به شدت منفی است.
گفتنی است، شامگاه جمعه 24 شهریور ماه، پارلمان کردستان عراق با برگزاری همه‌پرسی جدایی از دولت مرکزی عراق موافقت کرد، از 68 نماینده حاضر در جلسه پارلمان کردستان عراق، 65 نفر به برگزاری همه‌پرسی جدایی رای مثبت دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟