کردهای سوریه: از درگیری با ارتش سوریه اجتناب می‌کنیم و به دمشق هم چنین هشداری داده‌ایم

رکنا سیاسی: طلال سلو، سخنگوی ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک در گفتگویی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: دستورالعمل‌های ما برای نیروهایمان روشن است، نه نیروهای دولت سوریه و نه نیروهای هم‌پیمان با آنها از جمله روس‌ها، ایرانی‌ها و نیروهای حزب‌الله نباید در این عملیات ما هدف قرار بگیرند.
سلو گفت:‌ البته پیش از این ما به دولت سوریه و نیروهای هم‌پیمان با آن هشدار دادیم، در صورتی که نیروهای ما هدف حمله‌ای قرار بگیرند، ما پاسخ خواهیم داد و این حق قانونی ماست.
سخنگوی نیروهای تحت حمایت آمریکا افزود: ما تلاش‌ می‌کنیم که با نیروهای ارتش سوریه برخوردی نداشته باشیم. ما نیروی اول در مقابله با داعش ISIS در کشور هستیم و اکنون کنترل حدود 35 درصد از مساحت کل سوریه را در دست داریم.
نیروهای سوریه دموکراتیک همزمان با پیشروی ارتش سوریه برای بازپس‌گیری کامل دیرالزور در سمت غربی رودخانه فرات، عملیاتی را برای کنترل بر بخش شرقی استان در آن سوری رودخانه آغاز کرده‌اند که احتمال برخورد میان این دو را افزایش داده است.
سلو ادامه داد: ارتباط نیروهای سوریه دموکراتیک با دمشق همانگونه که سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهند، اکنون بر پایه مذاکرات مستقیم میان دولت سوریه و مخالفان است.
این مسئول کرد افزود:‌ شورای سوریه دموکراتیک مسئول سیاست‌ها و تبیین راهبرد نیروهای سوریه دموکراتیک است و این شوراست که ارتباط میان ما و دولت سوریه و نیز آینده سوریه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟