خروج آمریکا از برجام واکنش مناسب ایران را در پی دارد

رکنا سیاسی: کمال خرازی رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی در حاشیه نشست پرسش و پاسخ خبرنگاران و صاحب نظران به همراه وزیر اسبق امور خارجه فرانسه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در زمینه پایبندی ایران به برجام در صورت خروج آمریکا دو سناریو مطرح است؛ یکی اینکه پس از خروج آمریکا کشورهای اروپایی نیز از این توافق خارج شوند و دیگر اینکه بعد از خروج آمریکا کشورهای اروپایی به توافق هسته‌ای پایبند بمانند.
وی با تأکید بر اینکه برای هرکدام از این سناریوها باید آماده باشیم، تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه را انجام داده‌اند و مواضع همکاران ما بر همین اساس است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به روابط اقتصادی ایران و فرانسه،گفت: در روابط تجاری، هر کشوری منافع خود را در نظر می‌گیرد و ما همواره مذاکره کنندگانی سرسخت داشته‌ایم که از منافع کشور دفاع کرده‌اند. همچنین در ایران سیستم‌های نظارتی‌ای وجود دارد که در کمتر کشوری دیده می‌شود و این سیستم‌ها همیشه مذاکرات را زیر نظر داشته‌اند.
خرازی با اشاره به مواضع فرانسه درباره آزمایش ماهواره بر سیمرغ توسط ایران، تأکید کرد: ماهواره بر سیمرغ قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نداشت و برای مردم ما جای سوال است که چرا فرانسه بیانیه‌ای را در این زمینه امضا و حرف‌های آمریکا را منتقل کرده است؟، هرچند این آزمایش مغایرتی با قطعنامه 2231 نداشت.
وی همچنین از میزبانی فرانسه از گروهک تروریستی منافقین انتقاد کرد و گفت: میزبانی فرانسه از یک گروهک تروریستی که 13 هزار ایرانی را به قتل Murder رسانده توجیه پذیر نیست.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: ایران یک کشور با ثبات و با نفوذ در منطقه است و این به نفع فرانسه است که روابط بهتری با ایران داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟