بهت وزیر دفاع روسیه از اظهارات همتای آلمانی‌اش

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان پنج‌شنبه گفته بود مانورهای جنگی با نام \"زاپاد\" یا همان \"غرب\" نمایش آشکاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روس‌هاست. او در جلسه وزرای دفاع اتحادیه اروپا در تالین به خبرنگاران گفت: هر کس تردید دارد باید به تعداد بالای نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش زاپاد نگاهی بیندازد؛ بیش از ۱۰۰ هزار نیرو.
روسیه می‌گوید این مانور مشترک با بلاروس کاملا ماهیت تدافعی دارد و اظهارات نادرست مبنی بر اینکه ممکن است از این رزمایش‌ها به عنوان تمرینی برای حمله به لهستان، اوکراین یا لیتوانی استفاده شود، انتقاد کرد.
ارتش روسیه در بیانیه‌ای گفت: اظهارات اورسلا فون درلاین که بدون دانش در این رابطه حرف زده و ادعاهایی خودسرانه درباره حضور ۱۰۰ هزار نیروی روسیه مطرح کرده و حرف‌هایی که درباره تهدیدهای پنهان برای اروپا زده، ما را مبهوت کرد.
روسیه می‌گوید حدود ۱۳ هزار نیرو از روسیه و بلاروس و حدود ۷۰۰ سخت‌افزار نظامی در این مانورها که از ۱۴ تا ۲۰ سپتامبر در بلاروس، دریای بالیک، غرب روسیه و کالینینگراد برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. کالینینگراد بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد. این منطقه که ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد پس از جنگ جهانی دوم از آلمان گرفته شد و ناوگان بالتیک روسیه در بندر کالینینگراد مستقر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟