از سرگیری گفتگوهای حقوق‌بشری ایران و استرالیا پس از 15 سال

رکنا سیاسی: سفارت ایران در استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد 'زهرا پیشگاهی فرد' مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه و 'لاچلان استراهان' مدیر کل بخش سیاست چندجانبه وزارت امورخارجه و تجارت استرالیا ریاست هیات های دو کشور را در این رایزنی ها بر عهده داشتند.

در این دور از رایزنی ها هیات های ایرانی و استرالیایی گفت و گوهای شفاف و سازنده ای در خصوص موضوعات مختلف حقوق بشری از جمله رویکردهای ملی نسبت به حقوق بشر، نحوه تعامل با سازوکارهای بین المللی حقوق بشر، تبادل تجربیات و راه های تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف حقوق بشری انجام دادند.

دومین دور گفت و گوهای حقوق بشری ایران و استرالیا قرار است بهار سال آینده در تهران برگزار شود.

استرالیا در این دور از گفت وگوها تعهد خود را مبنی بر تصویب پروتکل اختیاری کنوانسیون علیه شکنجه Torture و رفتارهای بی رحمانه، غیرانسانی یا اهانت آمیز یا مجازات مجددا تکرار کرد و نقش مهم مؤسسات مستقل حقوق بشر را مورد تأکید قرار داد.

هیات ایرانی هنگام اقامت در شهر کانبرا، ضمن انجام چند دیدار با مقامات استرالیایی از جمله نمایندگان پارلمان و اعضای کمیسیون حقوق بشر این کشور، از زندان Prison قلمرو پایتخت استرالیا نیز دیدن کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 299453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟