برگزاری پنجاهمین کنگره جهانی حقوق پزشکی با حضور ایران در باکو

در این کنگره، رویا رشیدپورایی کارشناس رسمی دادگستری در امور پزشکی و دادستان انتظامی نظام پزشکی شهریار جمهوری اسلامی ایران، گزارش 'ملاحظات اخلاقی و حقوقی سقط جنین بر اساس دیدگاه شیعه' ، محمدنادر شریفی کارشناس خبره سازمان پزشک قانونی ایران گزارش 'پیوند اعضا و بررسی آن بر اساس فقه شیعه' و احسان شمسی کوشکی استادیار اخلاق پزشکی و دبیر مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گزارش 'قانونی شدن پیوند اعضا در نظام حقوقی پزشکی ایران' را ارایه کردند .

رویا رشیدپورایی کارشناس رسمی دادگستری در امور پزشکی  گفت: این کنگره برای ما از این جهت اهمیتی داشت که توانستیم نقطه نظرات اسلامی و به ویژه دیدگاه شیعه را در یک همایش بین المللی بیان کنیم و به نتایج مهم در این زمینه برسیم .

احسان شمسی کوشکی استادیار اخلاق پزشکی نیز گفت: ایران تجربیات خوبی و خاصی در اخلاق پزشکی و نیز در حوزه پیوند اعضا ، سقط چنین و کمک به زوجین که نمی توانند باردار شوند ، پیشرفت های قابل توجه دارد و کشورمان همچنین از قوانین پیشرفته در این حوزه ها برخوردار است که همه این دست آوردها را در این کنگره جهانی برای حاضران مطرح کردیم .

تجربیات پیشرفته در حوزه پیوند اعضا ، سقط جنین ، بررسی معاینات اجساد و خطاهای پزشکی و اخلاق زیستی از عمده محورهای مورد مذاکره این کنگره جهانی که از دوشنبه گذشته در باکو ادامه داشت ، بوده و حاضران تجربیات کشورها متبوع خود در این زمینه ها را مطرح کردند .

در این کنگره که از روز دوشنبه از سوی مجمع جهانی حقوق پزشکی آغاز به کار کرده و به مدت سه روز به طول انجامید، 230 مقاله از سوی نمایندگان کشورهای حاضر ارایه شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟