هزینه «تهاجم به ایران» فراتر از فایده آن خواهد بود

رکنا سیاسی: سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پیشین و فعلی کل ارتش با بیان اینکه امروز کشور دوره حساس و خطیری در منطقه دارد، اظهار داشت: ارتش نقش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی داشته و ارتقای توان و آمادگی رزمی، مطالبه‌ای است که سالهاست رهبری آن را بیان می‌دارند.
باقری افزود: دشمن باید در ارزیابی هزینه و فایده تهاجم به ایران به این نتیجه قطعی برسد که هزینه آن بسیار فراتر از فایده برایشان خواهد بود.
وی گفت: دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بارشان خواهد شد و برای همین است که به جنگ‌های نیابتی روی آوردند که با تلاش نیرو‌های مسلح آینده روشنی پیش روی است.
باقری با بیان اینکه مسأله تعالی معنوی و بصیرت ویژگی اصلی مورد انتظار از نیروی خدوم ارتش و سایر نیرو‌های مسلح است، تصریح کرد: آنچه که در جنگ انسان را در کنار سلاح و بر دفاع ثابت می‌دارد، معنویت و روحیه است.
وی افزود: همچنین در فتنه‌های و مشکلات سیاسی داخلی، این بصیرت است که افراد را در سنگر انقلاب نگه می‌دارد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ارتش توان و ظرفیت بسیار بالایی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند، مشکلات معیشتی را حل کند و همه ما وظیفه داریم به ارتش در حل مشکلات معیشتی کارکنان ارتش کمک کنیم.
باقری خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه به‌عنوان ۲ بازوی قدرتمند و در کنار آن‌ها ستادکل و ناجا، یک ید واحده در دفاع از انقلاب هستیم.
وی گفت: برای چندمین بار است که تاکید می‌کنم عضویابی، جستجو و یافتن عناصر انقلابی و علاقه‌مند و دارای اصالت معنوی است. باید این افراد را پیدا و جذب ارتش کنید
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: احیای دبیرستان نظام موضوع بسیار خوبی است که ارتش مقدمات آن را فراهم کرده است.
سردار باقری با بیان اینکه آموزش‌ها نیاز به مداومت و بروزرسانی داشته و با توجه به تهدیدات روز باید صورت گیرد، گفت: تکیه صرف به آموزش و رزمایش موجب رشد و تامین نیاز‌های یک نیرو نمی‌شود، بلکه باید درگیری مستقیم در جبهه و مقابله با دشمن باشد تا نیرو آماده شود و برای همین نیرو‌های ارتش و پدافند باید در مرز‌ها و جبهه‌هایی که انقلاب اسلامی حضور دارد، خود را ارتقا دهند.
وی افزود: ارتش و سپاه می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند و زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس تا کشور بهتر از گذشته به اقتدار برسد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین با اشاره به انتصاب سرلشکر موسوی در فرماندهی ارتش، گفت: امیر موسوی سابقه درخشانی در جنگ داشته و فردی متدین و متعهد است و این یک سال و چند روزی که در کنار ما در ستاد کل بود، ارادتم به وی بیشتر شد و این انتصاب با همه خیرات، یک محرومیت برای بنده و ستادکل است.
وی افزود: ارتش با فرماندهی امیر موسوی ضمن ادامه مسیر رشد گذشته با انرژی و گام‌های بالاتر قدم‌های اساسی برمی‌دارد.
باقری همچنین تصریح کرد: امیر صالحی هم به خوبی ارتش را اداره کرد و پیش برد و امیدوارم در مسئولیت جدید که به پیشنهاد اینجانب و تایید حضرت آقا بود، بازهم موفق باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟