حرف های سید قاسم جاسمی مخالف گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش
حجم ویدیو: 5.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

رکنا سیاسی: سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه، نخستین نماینده‌ مخالف با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکته‌ای که وجود دارد شتاب‌زدگی در اجرای سند تحول بنیادین است، این سند، سند مادر برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده است. این سند نیازمند زیرساخت‌هایی است که بدون توجه به آنها اجرای آن آغاز شد و آسیب‌های جدی به آموزش و پرورش وارد کرد.

مشکل دیگر، مشکل معیشتی و منزلتی معلمان است که از سختی‌ها و تبعیض‌ رنج می‌برند و بر عملکرد آنها تاثیر منفی گذاشته و انگیزه آنها را به حداقل رسانده، در برنامه آقای بطحایی هم برنامه‌ای برای این موضوع ارائه نشده است. ضمن این که کنکور امروز یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش است که بعضی موسسات سوءاستفاده می‌کنند و برای حل این مشکل راه حلی ارائه نشده است.

وضعیت صندوق بازنشستگی دل بسیاری از فرهنگیان را آزرده خاطر کرده، در برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی به رفاه و معیشت مربیان و معلمان این کارخانه انسان‌ساز اشاره نشده و آنچه باعث شده تا امروز شاهد ناکارآمدی این وزارتخانه باشیم عدم توجه به دغدغه این افراد است که کیفیت آموزش و پرورش به این وضعیت درآمده است. توجه به توانمندی فرد مورد نظر در این جایگاه با توجه به دوران اقتصاد مقاومتی ضروری است که امیدواریم وزیر آینده از عهده آن بربیاید چون در گذشته کارها به درستی انجام نشده و این که امروز فرزندان این کشور قدرت خلاقیت و کارآفرینی موثر در جهت توسعه اشتغال ندارند. خواستار سیستم اداری و مدیریتی در سطح کلان و استان‌ها هستیم و در خود وزارتخانه هم این تحول باید انجام بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟