محمدرضا عارف، موافق دوم در صحن مجلس چه گفت ؟+فیلم
حجم ویدیو: 19.39M | مدت زمان ویدیو: 00:03:41

رکنا سیاسی: محمدرضا عارف، موافق دوم:اگر به مبارزه با فساد اعتقاد داریم هیچ راهی مهمتر از دسترسی آزاد به اطلاعات نیست

درباره وزرا انتخاب‌های بهتری هم احتمالا دولت می‌توانست داشته باشد و بخصوص عدم حضور وزیر زن را یک ایراد می‌بینم. دولت برای اینکه بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند نیاز به همکاری و تفاهم دارد. باید از دولت یک صدا شنیده شود.

برنامه ارائه شده بیانگر شناخت دقیق دولت از مشکلات کشور است. توجه به منافع ملی، تعامل سازنده و موثر با دنیا، رعایت حقوق شهروندی، مبارزه بافساد، محیط زیست و حمایت از جوانان در این برنامه دولت لحاظ شده.

کمبود در برنامه دولت و وزرا نداشتن شاخص‌های کمی برای ارزیابی عملکرد برنامه است. در مقاطع برنامه‌ای تعهد دولت برنامه ششم توسعه است.

مهمترین بخش اقتصادی است. جهت گیری اصلی آن اصلاح ساختار است. مشکلات ما ریشه در ساختار اقتصادی است. مهمترین مسئله‌ای که با آن روبه رو هستیم ثبات اقتصادی است.

ضرورت است که امروز به میدان‌داری بخش خصوصی بها داده شود. اصلاح ساختار انرژی برای اولین بار در برنامه دولت آمده است.اصلاح ساختار اقتصاد بخصوص نظام بانکی که در وضعیت نگران‌کننده ای است که باید اولویت اول دولت باشد.

اگر اعتقاد به مبارزه با فساد داریم هیچ راهی جز اقدام جدی درباره دسترسی آزاد به اطلاعات نداریم.عدم مداخله دولت در زندگی شخصی و حقوقی مردم و احترام به حریم خصوصی در برنامه دولت دیده شده است.

اینکه در آستانه سال تحصیلی وزیر علوم معرفی نشده یک اشکال است که امیدواریم آقای روحانی هر چه زودتر وزیر را معرفی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟