حسینی‌کیا: بسترهای قانونی، مالی و اجرایی پیاده‌شدن ایده‌های نخگبان فراهم نیست

رکنا سیاسی: حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا گفت: آماده نبودن قوانین برای جذب نخبگان و استعدادهای درخشان در دستگاه‌های دولتی از یک سو و جاذبه‌های اقتصادی و رفاهی در سایر کشورها موجب جذب نخبگان و استعدادهای برتر ایرانی و شدت ترک ایران توسط نخبگان می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: ضعف قوانین و پیچیدگی‌های قانونی به حدی دست و پاگیر و کلافه کننده شده است که نخبگان و استعدادهای درخشان برای قرار دادن اختراعات‌شان در مسیر تولید اقتصادی پشیمان می‌شوند. نظام بانکی هیچ برنامه‌ای برای در اختیار قرار دادن منابع بانکی و نرخ تسهیلات به نخبگان و استعدادهای برتر ندارد.

وی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور، بنیاد ملی نخبگان، دولت و مجلس را در فرار Escape مغزها مقصر دانست و خاطرنشان کرد: مجلس باید قوانین شفاف، کوتاه و لازم‌الاجراء را تصویب و ابلاغ کند، اگر مشکل حل نشد از بُعد نظارتی استفاده کند و از دستگاه‌های اجرایی استنطاق و بازخواست کند علاوه بر آن معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور با تغییر رویکرد و رویه‌های جاری، قوی‌تر از گذشته از جامعه نخبه کشور حمایت‌های قانونی، مالی و اداری کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه نیز باید نگاه عمیق‌تر و آینده‌نگرتری به عقلانیت، پژوهش و توسعه کشور داشته باشد تا بستر حمایت‌های مختلف از نخبگان و استعدادهای درخشان فراهم شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟